اسماعیل ملک اخلاق؛ زهرا تسلیمی؛ محمد ریحانی؛ نسترن سلیمی
چکیده
هدف: در این مقاله تلاش شده است در مرحله نخست عوامل مؤثر بر اجرای استراتژیهای سازمانی در سازمانهای ورزشی دولتی ایران شناسایی گردد و در مرحله بعدی این عوامل به جهت اقدامات لازم برای اجرای موفقیت آمیز استراتژیها اولویتبندی شوند.روششناسی: روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. جامعهی آماری پژوهش اساتید مدیریت ورزشی و جمعی از صاحبنظران ...
بیشتر
هدف: در این مقاله تلاش شده است در مرحله نخست عوامل مؤثر بر اجرای استراتژیهای سازمانی در سازمانهای ورزشی دولتی ایران شناسایی گردد و در مرحله بعدی این عوامل به جهت اقدامات لازم برای اجرای موفقیت آمیز استراتژیها اولویتبندی شوند.روششناسی: روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. جامعهی آماری پژوهش اساتید مدیریت ورزشی و جمعی از صاحبنظران مدیریت استراتژیک بودند. با استفاده از روش نمونهگیری سرشماری هدفمند در مجموع 73 متخصص در تحقیق شرکت کردند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامۀ محقق ساختهای با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود که روایی و پایایی آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی بررسی گردید. برای آزمون فرضیههای پژوهش از آزمون فریدمن در سطح معنیداری 05/0p≤ استفاده شد.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد، در خارج سازمان 4 عامل و در داخل سازمان 6 عامل اجرای استراتژی را متأثر خواهند کرد. عوامل خارجی در اجرای استراتژیهای سازمانی از اولویت یکسانی برخوردارند، اما عوامل داخلی اولویتبندی متفاوتی داشتند. از میان عوامل داخلی اولویت اول به منابع مالی و اولویت نهایی به ساختار سازمان اختصاص یافت.
اسماعیل ملک اخلاق؛ محسن اکبری؛ سید حسن آلطه
دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 65-84
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر حمایت ورزشی بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان شرکت کاله است.روششناسی: این پژوهش علّی و پیمایشی میباشد و جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه گیلان بودند که تعداد 525 دانشجو به روش تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب و در این پژوهش شرکت کردند. از پرسشنامه استاندارد با 42 سؤال برای جمعآوری اطلاعات ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر حمایت ورزشی بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان شرکت کاله است.روششناسی: این پژوهش علّی و پیمایشی میباشد و جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه گیلان بودند که تعداد 525 دانشجو به روش تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب و در این پژوهش شرکت کردند. از پرسشنامه استاندارد با 42 سؤال برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آن را اساتید مدیریت بازاریابی و کارشناسان حمایت ورزشی تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ و با استفاده از نرمافزار SPSS 19 (برای تمامی ابعاد بزرگتر از 7/0) تأیید شد. در پایان اطلاعات گردآوریشده با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتندیافتهها: نتایج حاصل از تحلیل دادهها با کمک نرمافزار نشاندهنده این امر بود که حمایت ورزشی بر دلبستگی به برند و وفاداری مشتریان تأثیرگذار است، همچنین دلبستگی به برند نیز بر وفاداری مشتریان تأثیرگذار است.نتیجهگیری: با توجه به نتایج به دست آمده، حمایت ورزشی به عنوان یک ابزار توانمند بازاریابی برای شرکتها عمل کرده و به آنها در رسیدن به سود و کسب سهم بیشتر بازار یاری میرساند. همچنین حمایت ورزشی به عنوان انجام بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت، باعث تأثیر مضاعف بر وفاداری مشتریان و دلبستگی آنان به برند میشود.