کاربرد فناوری‌های نوین در توسعه ورزش‌های تفریحی: چیستی پیشرانها و محرک‌ها

جواد فسنقری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ مرجان صفاری؛ هاشم کوزه چیان

دوره 12، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 203-235

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.18455.2488

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی پیش برنده‌ها و محرک‌های بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه ورزش‌‌های تفریحی است. روش‌شناسی: با استفاده از روش کیفی و نمونه گیری هدفمند داده‌هایی از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته جمع‌آوری شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها نیز از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های ...  بیشتر

طراحی مدل سیستم توسعه استعداد‌ ورزشی در ایران

مریم رهبر؛ فریبا عسکریان؛ حسین راغفر؛ مرجان صفاری

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 56-73

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5060

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر طراحی مدل سیستم توسعه استعداد ورزشی در ایران بود.روش‌شناسی: در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و مبتنی بر تئوری داده بنیاد استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از نمونه‌گیری گلوله‌‌برفی و مصاحبه­‌های نیمه ساختاریافته با 16 نفر از نخبگان آگاه به موضوع استفاده شد. داده‌های به دست آمده، به روش کدگذاری نظریه مبنایی با رویکرد ...  بیشتر

شاخص های موثر در مدل برون سپاری رویدادهای ورزشی

رضا قاسم نژاد؛ محمد خبیری؛ مرجان صفاری؛ علیرضا الهی

دوره 9، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 168-181

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.5012

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی شاخص های موثر در مدل برون سپاری رویدادهای ورزشی        می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها میدانی و روش پژوهش توصیفی از شاخه پیمایشی می باشد . براساس نظریه برخاسته از داده ها به روش گراندد تئوری (داده بنیاد) مبتنی بر گلیزر یعنی روش نوخاسته است. جامعه آماری ...  بیشتر

آیا ارزش ویژه برند تیم‌های ملی قابلیت پیش بینی رفتار خرید تماشاگران را دارد؟ مطالعه ای بر روی تماشاگران ایرانی لیگ جهانی والیبال

شهناز بینا؛ علیرضا الهی؛ مرجان صفاری

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 172-185

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4111

چکیده
  هدف:  سازمان­های ورزشی در دهه اخیر بر اهمیت توجه به رفتار خرید مشتریان توجه ویژه داشته­اند. در این میان توجه به متغیرهایی که می­تواند با رفتار خرید مشتریان ارتباط داشته باشد اهمیت یافته است.روش‌شناسی: در پژوهش حاضر به تعیین رابطه علی ارزش ویژه برند تیم­های ورزشی و رفتارخرید تماشاگران پرداخته شده است. بدین منظور پرسشنامه ...  بیشتر