جواد فسنقری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ مرجان صفاری؛ هاشم کوزه چیان
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی پیش برندهها و محرکهای بهرهگیری از فناوریهای نوین برای توسعه ورزشهای تفریحی است. روششناسی: با استفاده از روش کیفی و نمونه گیری هدفمند دادههایی از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته جمعآوری شد. بهمنظور تحلیل دادهها نیز از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد. یافتهها: یافتههای ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی پیش برندهها و محرکهای بهرهگیری از فناوریهای نوین برای توسعه ورزشهای تفریحی است. روششناسی: با استفاده از روش کیفی و نمونه گیری هدفمند دادههایی از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته جمعآوری شد. بهمنظور تحلیل دادهها نیز از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد. یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان داد که پیش برندهها و محرکهای بهرهگیری از فناوریهای نوین برای توسعهی ورزشهای تفریحی به پنج منظر شایستگیهای ورزشی، هوشمندسازی ورزش، نوآوریگرایی و کارآمدی دانش در ورزشهای تفریحی، بینالمللیگرایی در ورزشهای تفریحی و تحولآفرینی و افزایش گرایش اجتماعی به فناوریهای ورزشی تقسیم میشوند. نتیجهگیری: برای توسعه ورزشهای تفریحی میتوان از فناوریهای نوین بهره گرفت که در این راستا باید هدف اصلی دستاندرکاران افزایش گرایش اجتماعی به فناوریهایی باشد که در راستای توسعه ورزش در جامعه مورد استفاده قرار میگیرند. این امر از طریق هوشمندسازی ورزشهای تفریحی و بهرهگیری از نوآوریهای ورزشی محقق خواهد شد.
مریم رهبر؛ فریبا عسکریان؛ حسین راغفر؛ مرجان صفاری
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر طراحی مدل سیستم توسعه استعداد ورزشی در ایران بود.روششناسی: در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و مبتنی بر تئوری داده بنیاد استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از نمونهگیری گلولهبرفی و مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 16 نفر از نخبگان آگاه به موضوع استفاده شد. دادههای به دست آمده، به روش کدگذاری نظریه مبنایی با رویکرد ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر طراحی مدل سیستم توسعه استعداد ورزشی در ایران بود.روششناسی: در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و مبتنی بر تئوری داده بنیاد استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از نمونهگیری گلولهبرفی و مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 16 نفر از نخبگان آگاه به موضوع استفاده شد. دادههای به دست آمده، به روش کدگذاری نظریه مبنایی با رویکرد ساختگرا که توسط چارمز (2006) معرفی شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به این ترتیب کدگذاری در دو مرحله کدگذاری اولیه و متمرکز انجام شد. سپس از کدگذاری نظری برای فرم بخشیدن به کدهای متمرکز استفاده شد. بازرسی ادواری اطلاعات و کدهای به دست آمده به جهت اطمینان از صحت آنها توسط محقق انجام گرفت.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد مدل سیستم توسعه استعداد ورزشی در ایران دارای چهار بخش ورودی (منابع انسانی متخصص، منابع مالی و منابع زیرساختی)، پردازش (چهار فرآیند شامل مدیریت استعداد، رقابت، آموزش، رویکرد علمی و سه دسته الزامات شامل حمایت استعداد، ساختار کارآمد، هماهنگی و ارتباطات نهادی)، خروجی (کسب موفقیتهای ملی و بینالمللی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای، کسب نتایج مالی و تشکیل خزانه استعداد) و بازخور (نظام کنترل و ارزیابی) میباشد.نتیجهگیری: برای پیادهسازی سیستم توسعه استعداد در ورزش کشور 15 فاکتور کلیدی در قالب چهار حلقه سیستم باید مورد نظر قرار گیرد. درک اهمیت هریک از این حلقهها تا حدی مهم است که با ایجاد کوچکترین مشکل در هر یک از آنها، حلقههای دیگر هم دچار مشکل خواهد شد.
رضا قاسم نژاد؛ محمد خبیری؛ مرجان صفاری؛ علیرضا الهی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی شاخص های موثر در مدل برون سپاری رویدادهای ورزشی می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها میدانی و روش پژوهش توصیفی از شاخه پیمایشی می باشد . براساس نظریه برخاسته از داده ها به روش گراندد تئوری (داده بنیاد) مبتنی بر گلیزر یعنی روش نوخاسته است. جامعه آماری ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی شاخص های موثر در مدل برون سپاری رویدادهای ورزشی می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها میدانی و روش پژوهش توصیفی از شاخه پیمایشی می باشد . براساس نظریه برخاسته از داده ها به روش گراندد تئوری (داده بنیاد) مبتنی بر گلیزر یعنی روش نوخاسته است. جامعه آماری صاحب نظران حوزه صنعت ورزش، اعضای هیات علمی دانشگاهها ، روسا و دبیران فدراسیون های ورزشی، مدیران سازمان های ورزشی و مدیران تربیت بدنی دانشگاههای کشور می باشند تعداد 15 نفر از آنها با استفاده از نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی صورت گرفته است. یافته های تحقیق: در مجموع 20 مصاحبه با متخصصان و بررسی متون و پژوهش ها 35 کد باز احصاء گردید . و کدهای باز در 6 مفهوم مرتبط با مقوله شاخص های برون سپاری رویدادهای ورزشی ارائه گردید.نتیجه گیری : نتایج تحقیق نشان داد که استفاده از بازنشستگان در واگذاری، تعیین الزامات واگذاری، ساختارمندکردن، واگذاری تدریجی، الگوی معین و مشخص و هماهنگی کارکردی منابع سازمانی مهمترین شاخص های موثر در برون سپاری رویدادهای ورزشی می باشند. و به مدیران سازمانهای ورزشی پیشنهاد می گردد در واگذاری فعالیت ها به بنگاهها و شرکت های متقاضی به شاخص های موثر بعنوان یکی از کلیدی ترین عناصر در واگذاری توجه ویژه نمایند.
شهناز بینا؛ علیرضا الهی؛ مرجان صفاری
چکیده
هدف: سازمانهای ورزشی در دهه اخیر بر اهمیت توجه به رفتار خرید مشتریان توجه ویژه داشتهاند. در این میان توجه به متغیرهایی که میتواند با رفتار خرید مشتریان ارتباط داشته باشد اهمیت یافته است.روششناسی: در پژوهش حاضر به تعیین رابطه علی ارزش ویژه برند تیمهای ورزشی و رفتارخرید تماشاگران پرداخته شده است. بدین منظور پرسشنامه ...
بیشتر
هدف: سازمانهای ورزشی در دهه اخیر بر اهمیت توجه به رفتار خرید مشتریان توجه ویژه داشتهاند. در این میان توجه به متغیرهایی که میتواند با رفتار خرید مشتریان ارتباط داشته باشد اهمیت یافته است.روششناسی: در پژوهش حاضر به تعیین رابطه علی ارزش ویژه برند تیمهای ورزشی و رفتارخرید تماشاگران پرداخته شده است. بدین منظور پرسشنامه ارزش ویژه برند مبتنی بر تماشاگر راس (2008) و پرسشنامه رفتار خرید کیم(2008) بین تماشاگران تیم ملی والیبال در لیگ جهانی (2015) حاضر در ورزشگاه آزادی توزیع، و توسط480 تماشاگر به صورت داوطلبانه تکمیل و جمع آوری شد.یافتهها: نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیونی نشان داد بین ارزش ویژه برند با رفتار خرید تماشاگران ارتباط مثبت و معناداری وجود داشته(0.5p <) و ارزش ویژه برند پیش بین مناسبی برای رفتار خرید تماشاگران است(0.108=β).نتیجهگیری: با عنایت به یافتههای تحقیق حاضر میتوان رهنمودهایی را جهت اتخاذ راهبردهای ارزش ویژه برند و ارزیابی ارتباط این راهبردها با رفتار خرید تماشاگران، به عنوان مشتریان اصلی باشگاههای ورزشی فراهم نمود.