اکرم عبدلی؛ اکبر جابری؛ کوروش قهرمان تبریزی
چکیده
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی چالشهای آموزش مجازی در دروس عملی مقطع کارشناسی رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی انجام شده است.
روششناسی: پژوهش حاضر به صورت یک مطالعه کیفی اکتشافی با استفاده از روش تحلیل تماتیک انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید حوزه علوم ورزشی و تربیتبدنی بودند که تجربه آموزش مجازی دروس عملی را داشتند. با توجه ...
بیشتر
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی چالشهای آموزش مجازی در دروس عملی مقطع کارشناسی رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی انجام شده است.
روششناسی: پژوهش حاضر به صورت یک مطالعه کیفی اکتشافی با استفاده از روش تحلیل تماتیک انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید حوزه علوم ورزشی و تربیتبدنی بودند که تجربه آموزش مجازی دروس عملی را داشتند. با توجه به ماهیت پژوهش، 12 نفر از اساتید به صورت هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری مورد مصاحبه قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمهساختاریافته بود و برای بررسی پایایی و روایی از معیارهای گوبا و لینکن (1981) استفاده شد. تحلیل دادهها بر اساس روش شش مرحلهای براون و کلارک (2006) صورت گرفت.
یافتهها: با تحلیل تماتیک دادهها، 134 کد، 9 تم فرعی و 4 تم اصلی شناسایی شد که تمهای اصلی پژوهش مشتمل بر عدم توسعه و بهروزرسانی، عدم تغییرپذیری و سازگاری، کیفیت محتوا و عدم حمایت و پشتیبانی بودند.
نتیجهگیری: یافتههای پژوهش نشان داد که آموزش مجازی برای کارآمدی و اثربخشی بیشتر نیازمند ایجاد تغییرات قابلتوجه در ساختار و محتوای آموزشی در حوزه تربیتبدنی و علوم ورزشی میباشد. توجه به این تغییرات میتواند به بهبود آموزش مهارتهای ورزشی در بستر آموزش مجازی کمک نماید.
اکبر جابری؛ حسن اسدی دستجردی؛ فرزانه مظلومی سوینی؛ جواد خزائی پول
دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 1-18
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر تحلیل سهم نسبی ابعاد هویت برندِ تیمی بر وفاداری هواداران فوتبال لیگ برتر ایران و ارائه مدلی در راستای توسعه وفاداری به تیمهای لیگ برتر فوتبال بود. روششناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق را هواداران تیمهای لیگ ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر تحلیل سهم نسبی ابعاد هویت برندِ تیمی بر وفاداری هواداران فوتبال لیگ برتر ایران و ارائه مدلی در راستای توسعه وفاداری به تیمهای لیگ برتر فوتبال بود. روششناسی: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق را هواداران تیمهای لیگ برتر ایران تشکیل میدادند. تعداد 236 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. ابزار گرداوری این تحقیق پرسشنامههای وفاداری رفتاری فینک و همکاران (2003)، و پرسشنامه ابعادِ هویت تیمی کو (2009) بود. روایی صوری بر اساس نظرات 15 نفر از محققین حوزه بازاریابی و ورزش انجام و بر اساس آزمون کندال روایی محتوای پرسشنامه نیز 79/0 محاسبه گردید. مقدار پایایی نیز بر اساس آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 82/0 به دست آمد. جهت تحلیل دادهها از نرمافزارهای 18SPSS و AMOS20 استفاده گردید یافتهها: جهت سنجش روایی مدل تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید و بر اساس نتایج تحلیل مسیر ارتباط متغیرهای این پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که چهار بعدِ هویت تیمی دارای تأثیر مثبت و معناداری بر وفاداری رفتاری هواداران بودهاند. نتیجهگیری: : نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان داد که چهار بعد هویت برند تیمی بر وفاداری رفتاری هواداران نسبت به تیمهای فوتبال لیگ برتر ایران تأثیرگذار میباشند. بنابراین، توسعه ادراک مدیران از شاخصهای هویت برندِ تیمی میتواند ابزاری مهم در راستای تقویت وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال محسوب گردد.