محبوبه سورانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ بهرام یوسفی؛ محمد سلطان حسینی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی میباشند. ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبین ابعاد جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی ایران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به صورت تحلیل مضمون و جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع کارشناسی در گروهها و دانشکدههای علومورزشی دانشگاههای دولتی میباشند. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بود و مصاحبه نیمهساختاریافته با 14 مشارکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیک کدگذاری استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که جذابیتهای سازمانی گروهها و دانشکدههای علومورزشی شامل سه مضمون اصلی ساختاری، مفهومی، فناوری و نوآوری بود که 16 مضمون فرعی و 65 مفهوم را در بر میگیرند.نتیجهگیری: این پژوهش به مدیران و مسئولان دانشکدهها و دانشگاهها برای شناخت ادراکات دانشجویان کارشناسی به عنوان ذینفعان خارجی کمک میکند تا بتوانند شرایط بهتری را برای جذب آنها و ایجاد، ارتقاء و حفظ جذابیتهای سازمانی شناخته شده فراهم کنند.
محبوبه سورانی؛ رحیم رمضانینژاد؛ نوشین بنار
دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 82-95
چکیده
هدف: هدف این پژوهش، بررسی و تعیین اولویت مهارتهای مدیران عامل باشگاههای اصفهان از دیدگاه مدیران و مسئولان سطوح مختلف باشگاه ها بود. روششناسی: این تحقیق از نوع توصیفی است که به شکل میدانی انجام گرفت. نمونه آماری تحقیق را کلیه مدیران سطوح و واحدهای مختلفباشگاههای سپاهان، ذوبآهن، فولاد ماهان و گیتیپسند استان اصفهان ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش، بررسی و تعیین اولویت مهارتهای مدیران عامل باشگاههای اصفهان از دیدگاه مدیران و مسئولان سطوح مختلف باشگاه ها بود. روششناسی: این تحقیق از نوع توصیفی است که به شکل میدانی انجام گرفت. نمونه آماری تحقیق را کلیه مدیران سطوح و واحدهای مختلفباشگاههای سپاهان، ذوبآهن، فولاد ماهان و گیتیپسند استان اصفهان (83 نفر) تشکیل دادهاند. روایی پرسشنامه محقق ساخته، مورد تأیید 15 نفر از متخصصان و اساتید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 97/0α= به دست آمد. همچنین برای تأیید روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و نرمافزار Amos استفاده گردید. از آزمون فریدمن برای مقایسه وضعیت مطلوب و وضعیت موجود؛ و از آزمون ویلکاسون برای تعیین اولویت مهارتها و گویهها در سطح معنیداری 05/0p≤ استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که بین میانگین رتبه مهارتها در وضعیت مطلوب، تفاوت معنیداری وجود ندارد (075/0Sig=)، ولی تفاوت معنیداری بین مهارتها در وضعیت موجود مشاهده شد و اولویت مهارتها نیز به ترتیب شامل مهارت فنی، سیاسی، انسانی و ادراکی بود. نتیجهگیری: مقایسه وضعیت موجود با وضعیت مطلوب مهارتها نشان داد که مدیران عامل از مهارتهای ادراکی، سیاسی و فنی لازم برخوردار نیستند؛ بنابراین، مدیران باید در جهت توسعه و بهبود این مهارتها تلاش کنند.