نگین احمدی؛ میرحسن سیدعامری
چکیده
هدف: هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل مهمترین شاخصهای برانگیزاننده هزینهکرد ورزشی(زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود.روششناسی: روش پژوهش، توصیفی-تحلیلی و با ترکیبی از روشهای کمی با پرسشنامه و کیفی به شکل مصاحبه نیمهساختاریافته انجام گرفته است و به لحاظ هدف، کاربردی بوده است. جامعه آماری تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی ...
بیشتر
هدف: هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل مهمترین شاخصهای برانگیزاننده هزینهکرد ورزشی(زمان و پول) در بین شهروندان ارومیه بود.روششناسی: روش پژوهش، توصیفی-تحلیلی و با ترکیبی از روشهای کمی با پرسشنامه و کیفی به شکل مصاحبه نیمهساختاریافته انجام گرفته است و به لحاظ هدف، کاربردی بوده است. جامعه آماری تحقیق 156 نفر از اساتید هیئت علمی رشته علوم ورزشی در دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور، مدیران، معاونین، کارشناسان و متخصصان صاحبنظر در زمینه تحقیق در اداره کل ورزش و جوانان و نیز اداره کل آموزش و پرورش، کارشناسان مطلع در اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و نهایتاً معلمان تربیتبدنی متخصص و مجرب در خصوص موضوع پژوهش بودند. نمونه آماری نیز براساس روش تمامشمار و غیرتصادفی هدفمند برآورد شد. روایی پرسشنامه محقق ساخته حاضر، توسط 10 نفر از اساتید کانون مرکزی تحقیق تأیید شد. ضریب پایایی پرسشنامه نیز مقداری قابل قبول 84/. بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون های کالموگروف اسمیرنوف، تحلیل عاملی تائیدی، تی تکنمونه ای، فریدمن و خیدو استفاده شد.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که مهمترین شاخصهای اثرگذار در هزینه کرد ورزشی، عوامل درونفردی ( عوامل ذهنی-نگرشی، بهداشتی-سلامتی، شناختی-دانشی و برنامهریز-هدفگذاری) و عوامل برونفردی (عوامل فرهنگی-اجتماعی، حمایت اقتصادی، امکانات و تجهیزات، حقوقی-قانونی و نهایتاً رسانه و تبلیغات) است.نتیجهگیری: پیامد توجه و اهتمام به عوامل درونفردی و برونفردی، دربرگیرنده: گسترش سلامتی، ایجاد سبک زندگی فعال و سالم، بازگشت سرمایه و کاهش هزینه درمان و نهایتاً ارتقای مشارکت ورزشی شهروندان خواهد بود.
مهرداد محرمزاده؛ میرحسن سیدعامری؛ محمد امین صیادی؛ میترا محمدی
دوره 2، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 31-45
چکیده
چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی مهمترین شاخصهای موثر در توسعۀ بازاریابی گردشگری ورزشی در استان آذربایجانغربی بوده است.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفیتحلیلی بوده و با توجه به نوع تحقیق بهصورت میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری شامل کارشناسان ورزش سازمان گردشگری و میراث فرهنگی (24 نفر) و کارشناسان ورزش ادارۀ ورزش و جوانان ...
بیشتر
چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی مهمترین شاخصهای موثر در توسعۀ بازاریابی گردشگری ورزشی در استان آذربایجانغربی بوده است.روششناسی: پژوهش حاضر توصیفیتحلیلی بوده و با توجه به نوع تحقیق بهصورت میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری شامل کارشناسان ورزش سازمان گردشگری و میراث فرهنگی (24 نفر) و کارشناسان ورزش ادارۀ ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی (50 نفر) بود، از اینرو نمونۀ پژوهش بهصورت تمامشمار و غیرتصادفی هدفمند (74N=n=) انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامۀ شاخصهای بازاریابی بیدختی و نظری (1388) با پایایی 82% بوده که براساس مقیاس پنج ارزشی لیکرت تنظیم شده است. روایی پرسشنامه نیز با استفاده از نظر متخصصان مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت. دادهها به وسیلۀ آزمونهای آماری t تکنمونهای و فریدمن در سطح معنیداری (p