سمیه عمادی؛ مهدی رستگاری
چکیده
هدف: هدف پژوهش، تدوین نقشه استراتژیک توسعه ورزش های ساحلی ایران با تلفیق تکنیک های BSC و ISM بود. روش شناسی: روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. داده ها، با روش میدانی و آمیخته کیفی و کمی گردآوری شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، شامل 18 نفر از خبرگان و در بخش کمی مسئولان کمیته ساحلی فدراسیون ها و هیأتهای استان های ساحلی که ورزش ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش، تدوین نقشه استراتژیک توسعه ورزش های ساحلی ایران با تلفیق تکنیک های BSC و ISM بود. روش شناسی: روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. داده ها، با روش میدانی و آمیخته کیفی و کمی گردآوری شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، شامل 18 نفر از خبرگان و در بخش کمی مسئولان کمیته ساحلی فدراسیون ها و هیأتهای استان های ساحلی که ورزش های آبی و ساحلی دارند، برابر با 88 نفر بودند. به دلیل محدودیت اعضا، نمونه آماری با جامعه، برابر شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته، شامل 16 هدف استراتژیک و فرم های خودتعاملی ساختاری و تعیین مناظر BSC بود که روایی پرسشنامه توسط 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد (87/0=α). برای تجزیه و تحلیل داده ها از کای خی دو و تکنیک ISM استفاده شد.یافته ها: یافته ها چگونگی ارتباط بین اهداف را در هفت سطح و چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندها، ذینفعان (مشتری) و توسعه و مالی نشان داد. همچنین یافته ها نشان داد که اهداف افزایش تحقیق و توسعه و اقدامات آموزشی در سطح زیربنایی الگوی ساختاری تفسیری و در منظر رشد و یادگیری قرار گرفتند. نتیجه گیری: می توان گفت که گسترش اقدامات پژوهشی و آموزشی ورزش های ساحلی تحقق دیگر اهداف را هموار خواهد بود.
سمیه عمادی؛ غلامرضا جباری
چکیده
هدف: هدف این پژوهش، طراحی نقشه و جاری سازی استراتژی های توسعه مربیان فوتبال کشور با رویکرد BSC بود. روش شناسی: روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جمع آوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری تحقیق در بخش کمی، 55 نفر از مسئولان و کارشناسان واحد آموزش فدراسیون فوتبال و هیات ها و در بخش کیفی، ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش، طراحی نقشه و جاری سازی استراتژی های توسعه مربیان فوتبال کشور با رویکرد BSC بود. روش شناسی: روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جمع آوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری تحقیق در بخش کمی، 55 نفر از مسئولان و کارشناسان واحد آموزش فدراسیون فوتبال و هیات ها و در بخش کیفی، 12 نفر از خبرگان آموزش مربیان فوتبال بودند. به دلیل محدودیت اعضا، جامعه آماری با نمونه برابر شد. پیش از این پژوهش، تعداد 9 استراتژی جهت توسعه مربیان فوتبال کشور، طراحی شده بود، استراتژی ها در فرم تعیین مناظر BSC درج گردید و به صورت پرسشنامه دراختیار نمونه کمی تحقیق قرار گرفت. بر اساس نظر اکثریت، مناظر تعیین شد در بخش کیفی از روش استقراء منطقی و شورای راهبری استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که نظام توسعه مربیان فوتبال کشور، دارای چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، بهره وری و حرفه ای سازی ، 21 هدف استراتژیک، 36 سنجه و 54 اقدام و ابتکار می باشد. نتیجه گیری: این نقشه، تسهیل گر اجرای استراتژی ها برای دستیابی به توسعه مربیگری فوتبال است و قابلیت تحقق اهداف بلند مدت توسعه مربیان را دارد.