مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی

جلیل پورزرنگار؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی؛ حسین رجبی نوش آبادی

دوره 12، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 77-98

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.21781.2669

چکیده
  هدف: با گسترش فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی مردم، نیازهای جدیدی از جمله توسعه ورزش در جامعه پدید آمده است؛ بنابراین هدف تحقیق، مدل رسانه‌های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی است.روش‌شناسی: این تحقیق به روش کیفی با رویکرد داده‌بنیاد (اشتراوس و کوربین) انجام گرفت. اطلاعات از طریق مطالعات اسنادی و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با جامعه ...  بیشتر

شناسایی ابعاد شتاب‌گیری دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های دولتی به سوی دانشگاه های نسل چهار

مهریه پناهی؛ محمود گودرزی؛ مجید جلالی فراهانی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 11، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 75-97

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.20963.2625

چکیده
  چکیدههدف: در قرن حاضر دانشگاه‌ها به عنوان سازمان بنیادی در تمامی رشته‌ها، وظیفه‌ای فراتر از آموزش عالی بر عهده دارند و در جهت کاهش بار مشکلات بیکاری نیروی انسانی فارغ التحصیل از دانشگاه باید پابه پای دولت تلاش نمایند، مدیریت راهبردی صحیح در جهت این اهداف و شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل چهار با کارکردهای خود می‌تواند نتایج مطلوبی برای ...  بیشتر

طراحی مدل مفهومی صنعت کالاهای ورزشی ایران

محمد خبیری؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ رحیم خسرومنش؛ آمنه اسدالهی؛ علی تلخابی

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 184-197

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4497

چکیده
  هدف: هدف این تحقیق طراحی مدل مفهومی صنعت کالاهای ورزشی ایرانی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق، نظریه داده بنیاد و رهیافت نظام­مند بود. ابزار گردآوری داده­ها بررسی متون و اسناد مربوطه و مصاحبه بود. روش نمونه­گیری نظری بود. روش تحلیل داده­ها: پرسش و مقایسه مستمر در سه مرحله اصلی کدگذاری باز، محوری و انتخابی بود. بعد از بررسی متون و اسناد ...  بیشتر

تأثیر احساس اجتماع برند بر حضور در ورزشگاه ‏و مصرف رسانه‌ای در تماشاگران لیگ برتر فوتبال ‏ایران: نقش واسطه‌ای ریسک ادراک شده

محمد مازیاری؛ مهرزاد حمیدی؛ محمد خبیری؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 2-15

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4368

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر احساس اجتماع برند بر حضور در ورزشگاه و مصرف رسانه­ای در تماشاگران لیگ برتر فوتبال از طریق نقش واسطه­ای ریسک ادراک­شده بود.روش‌شناسی: جامعۀ آماری شامل تماشاگران بازی­های فوتبال لیگ برتر دورۀ شانزدهم بود که 365 نفر به روش تصادفی در دسترس به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. برای سنجش احساس اجتماع ...  بیشتر

طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی

علی صابری؛ قدرت الله باقری؛ حمید رضا یزدانی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی؛ محمد حسین قربانی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3439

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی بود.روش‌شناسی: روش پژوهش ترکیبی از روش کمی و کیفی بود که با توجه به شیوه کیفی جمع آوری داده ها در مرحله اول؛ و اعتبار سنجی آن در مرحله بعد از نوع آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه خبرگان سطح اجرایی و دانشگاهی بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی ...  بیشتر