تحلیل محتوای مقالات پژوهشی گردشگری ورزشی ایران

فاطمه احمدی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ محمدرضا برومند

دوره 10، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 165-195

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5353

چکیده
  هدف: منابع و ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه گردشگری ورزشی در ایران وجود دارد که ازنظر اجرایی و پژوهشی مغفول مانده است در همین راستا هدف پژوهش حاضر، توصیف و تحلیل محتوای پژوهش‌های گردشگری ورزشی ایران است.روش ‏شناسی: جامعه آماری تحقیق شامل همه مقالات علمی ـ پژوهشی حوزه گردشگری ورزشی طی سال‌های 1384 تا 139۷ بودند که از پایگاه اطلاعات علمی ...  بیشتر

خلق دورحضوری و تجربه غرقه از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی و اثر آن بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی

محمدرضا برومند؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 182-197

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5053

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی اثر تکنولوژی واقعیت مجازی بر خلق دورحضوری و تجربه غرقه و اثر آنان بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود.روش­ شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش­‌های نیمه تجربی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. حجم نمونه با نرم‌افزار جی پاور، ۳۶ نمونه تعیین شد که به صورت در دسترس و تصادفی از دانشجویان ...  بیشتر

بررسی مهارت‌ها و نگرش‌های شغلی دانش‌آموختگان رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان

رحیم رمضانی نژاد؛ محمدرضا برومند؛ سهیلا نتاج؛ محسن لقمانی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 160-174

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3724

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت اشتغال، نگرش و مهارت­های شغلی دانش­آموختگان سال های 1386-1382 رشته تربیت بدنی دانشگاه گیلان است.روش ­شناسی: نمونه آماری برابر با جامعه آماری ( ۳۴۰ نفر) بودند ، اما تعداد 271 نفر به پرسشنامه­های ویژگی­های فردی، نگرش شغلی جاکو (Jacko, 2004) و میزان تناسب محتوای دروس با نیازهای بازار کار پاسخ دادند. روایی این ...  بیشتر

شناسایی عوامل زمینه‏ای تاثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی

عادله عظیمی دلارستاقی؛ سید محمد حسین رضوی؛ محمدرضا برومند

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 70-87

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3253

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل زمینه‏ای تاثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی بود.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه‏های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اعضای هیات‏ علمی دانشکده‏های مدیریت کارآفرینی و ...  بیشتر