خلق دورحضوری و تجربه غرقه از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی و اثر آن بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی

محمدرضا برومند؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 182-197

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5053

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی اثر تکنولوژی واقعیت مجازی بر خلق دورحضوری و تجربه غرقه و اثر آنان بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود.روش­ شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش­‌های نیمه تجربی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. حجم نمونه با نرم‌افزار جی پاور، ۳۶ نمونه تعیین شد که به صورت در دسترس و تصادفی از دانشجویان ...  بیشتر

تحلیل تماتیک الگوی فرهنگ ورزش در ایران

عباس قشمی میمند؛ محمد پورکیانی؛ محمدمهدی رحمتی

دوره 8، شماره 2 ، مرداد 1398، ، صفحه 118-128

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3723

چکیده
  هدف: هدف از نگارش این مقاله، تعریف فرهنگ ورزش و ارائه الگویی بومی از مولفه‌های مرتبط با آن طبق تعریف انسان شناختی از فرهنگ، با استفاده از نظریه های متخصصان است.روش‌شناسی: این مقاله در چارچوب استراتژی تحقیق کیفی و براساس روش تحلیل تماتیک و مصاحبه با 10 نفر از مدیران تربیت بدنی و فرهنگی و 5 نفر از کارشناسان فرهنگی فدراسیون‌ها به صورت ...  بیشتر

تاثیر ابعاد بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران

سید عماد حسینی؛ محمد پورکیانی؛ علی افروزه

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 140-152

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3022

چکیده
  هدف:  هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری داده­ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال تشکیل می­دادند. حجم نمونه 210 نفر از هواداران باشگاه­های لیگ برتر انتخاب شدند ...  بیشتر