مرتضی بابائی دهکردی؛ نجف آقایی؛ رضا صابونچی
چکیده
هدف: هدف از انجام این تحقیق تعیین نقش واسطهای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان بود. برای انتخاب نمونه ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام این تحقیق تعیین نقش واسطهای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان بود.روششناسی: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان بود. برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای استفاده شد. برای جمعآوری دادهها از فرم ویژگیهای جمعیت شناختی، پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات ادراک شده سروکوال پاراسورامان و همکاران (1988)، پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری گروت (2005) و پرسشنامه ریسک ادراک شده کارول و همکاران (2014) استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط 15 تن از خبرگان مدیریت ورزشی در حوزه بازاریابی ورزشی مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ (α) برای کیفیت خدمات ادراک شده 821/0، رفتار شهروندی مشتری 912/0، و ریسک ادراک شده 832/0 به دست آمد. از آزمون کولموگروف اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع دادهها و برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون خطی چندگانه و روش بوتاستراپ و معادلات ساختاری و نرم افزارهای PLSوSPSS استفاده شد.یافتهها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد کیفیت خدمات ادراک شده بر رفتار شهروندی تاثیر معنی داری دارد (852/0= β، 01/0 > P). همچنین کیفیت خدمات ادراک شده بر ریسک ادراک شده تاثیر معنی داری دارد (315/= β،01/0 > P) ریسک ادارک شده، تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رفتار شهروندی مشتریان را به طور معنی داری تعدیل میکند (027/0- = β، 01/0 > P).نتیجهگیری: درک ابعاد مختلف کیفیت خدمات منجر به بروز رفتاری شهروندی خاصی در مشتری می گردد ریسک ادراک شده تأثیر کیفیت خدمات بر رفتار شهروندی مشتری در باشگاه های ورزشی را تحت تأثیر قرار میدهد.
محمود فاضل بخششی؛ نجف آقایی؛ حسین ا کبری یزدی
چکیده
هدف: هدف از انجام این تحقیق بررسی و تحلیل گسترش عملکرد کیفیت در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی برمبنای مدل سروکوال بود..روش شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-کاربردی بوده و به منظور گردآوری داده ها از روش آمیخته (کمی و کیفی) استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل (850=N نفر) در نیمسال اول و دوم 94-1393 ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام این تحقیق بررسی و تحلیل گسترش عملکرد کیفیت در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی برمبنای مدل سروکوال بود..روش شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-کاربردی بوده و به منظور گردآوری داده ها از روش آمیخته (کمی و کیفی) استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل (850=N نفر) در نیمسال اول و دوم 94-1393 بود. جهت انجام مصاحبهها، نمونه آماری به صورت نمونه گیری غیرتصادفی و با نظر تیم راهبردی تحقیق تا رسیدن به اشباع نظری پاسخ ها تعداد (32 نفر) مشخص شد. همچنین نمونه آماری جهت تکمیل پرسشنامههای تحقیق با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران (265=n) نفر به صورت نمونهگیری تصادفی طبقهای تعیین گردید. پس از انجام مصاحبه عمیق و نیمه ساختارمند تعداد 114 نیاز به عنوان صداهای مشتریان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی شناسایی شد که پس از دسته بندی و تخلیص نیازها با استفاده مدل سروکوال به صورت یک پرسشنامه 50 سوالی دو بعد کیفیت مورد انتظار و کیفیت ادراک شده در 5 مولفه کیفیت منابع انسانی، خدمات آموزشی، خدمات پژوهشی، خدمات رفاهی و خدمات اداری و مدیریتی تهیه شد..یافته ها: . نتایج آزمون توصیفی و استنباطی (کلموگروف اسمیرنوف، فریدمن و t همبسته) نشان از شکاف منفی و معنی داری در تمامی نیازها و مولفههای شناسائی شده داشت. علاوه بر این انتظارات و ادراکات مشتریان نیز رتبه بندی شدند.نتیجه گیری: در مجموع به مسئولین دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پیشنهاد می شود با عنایت به نتایج بدست آمده، شکاف موجود بین انتظارات و ادراکات دانشجویان را برطرف نموده و از این طریق به گسترش عملکرد کیفیت خدمات در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بپردازند.
محمد صادق افروزه؛ سید امیر احمد مظفری؛ نجف آقایی؛ مرجان صفاری
دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 69-89
چکیده
هدف: امروزه تعداد زیادی از باشگاههای فوتبال فعالیتهای اجتماعی را جهت مدیریت ذینفعان و اهرمی برای موقعیت اجتماعی خود در پیش گرفتهاند. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی اولویتهای اجتماعی و عوامل موثر بر مسئولیت اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش شناسی: نمونه آماری شامل 19 نفر از صاحبنظران، مدیران اجرایی و اعضای ...
بیشتر
هدف: امروزه تعداد زیادی از باشگاههای فوتبال فعالیتهای اجتماعی را جهت مدیریت ذینفعان و اهرمی برای موقعیت اجتماعی خود در پیش گرفتهاند. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی اولویتهای اجتماعی و عوامل موثر بر مسئولیت اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود.روش شناسی: نمونه آماری شامل 19 نفر از صاحبنظران، مدیران اجرایی و اعضای هیات علمی بود که به روش نمونه گیری نظری انتخاب شدند. این تحقیق به صورت کیفی انجام گرفت و برای جمع آوری دادهها از مصاحبه استفاده گردید. دادهها از طریق روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفتند.یافتهها: یافتهها شامل 63 نشان در کدگذاری باز بود که در 14 مفهوم طبقه بندی شدند. در ادامه شش مقوله فرهنگی- اخلاقی، اقتصادی، فنی، قانونی، سیاسی و ساختاری مرتبط با چالشهای مسئولیت اجتماعی شناسایی شدند. همچنین اولویت باشگاهها به ترتیب شامل حیطه آموزش، خیریه، اجتماعی، ورزشی، سلامتی، زیست محیطی و مدیریتی شناسایی شد.نتیجهگیری: با توجه به یافتههای تحقیق، توصیه میگردد کارگروه ویژهای در سازمان لیگ جهت بسط و توسعه مسئولیت اجتماعی تشکیل گردد تا راهکارهای مطلوب بررسی و ابلاغ گردد.