شیدا امینی؛ مهدی بشیری؛ مهدی آزادان
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای پروندههای قضایی حوادث ورزشی استان آذربایجان شرقی طی سالهای 1398 تا 1400 بود.روششناسی: پژوهش حاضـر از نظر هدف کاربردی، از نظر روش پژوهش، تحلیل محتوای کمّی و از نظر راهبرد توصیفی میباشد. جامعه آماری پژوهش به صورت تمام شمار، 18 مورد پرونده حوادث ورزشی ثبت شده در مراجع قضایی استان بود که با استفاده ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای پروندههای قضایی حوادث ورزشی استان آذربایجان شرقی طی سالهای 1398 تا 1400 بود.روششناسی: پژوهش حاضـر از نظر هدف کاربردی، از نظر روش پژوهش، تحلیل محتوای کمّی و از نظر راهبرد توصیفی میباشد. جامعه آماری پژوهش به صورت تمام شمار، 18 مورد پرونده حوادث ورزشی ثبت شده در مراجع قضایی استان بود که با استفاده از چک لیست کدگذاری محقق ساخته به تحلیل آنها پرداخته شد. پایایی و روایی ابزار پژوهش بررسی و ارزیابی شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اسپیاساس 26، انجام شد.یافتهها: بر اساس یافتهها مشخص شد که ورزشهای تیمی مخصوصاً فوتبال بیشترین آسیب را در بین سایر رشتهها داشته است و مردان بالاترین حوادث و سوانح را نسبت به بانوان تجربه نمودهاند. در بین مقصرین و عوامل بروز حوادث، بالاترین درصد مربوط به مسئولین اماکن ورزشی و پس از آن، ورزشکار آسیبدیده بود. همچنین طبق نتایج مشخص شد که کمترین استفاده از بیمههای ورزشی در جامعه انجام میشود.نتیجهگیری: به منظور کاهش حوادث و سوانح ورزشی نیاز به ارتقای ایمنی در محیطهای ورزشی، آموزش ایمنی و مسائل حقوق ورزش به کلیة عوامل (اعم از عوامل اجرایی، ورزشکار و خانواده آنها) و همچنین توجه بیشتر به مسائل بیمههای ورزشی بهمنظور جبران خسارت ناشی از حوادث احساس میشود.
مهدی بشیری؛ رسول فرجی؛ فریده اعلاباف یوسفی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخدهندگان توزیع شد که ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز بودند که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخدهندگان توزیع شد که در نهایت 334 پرسشنامه جمعآوری گردید. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه مقیاس اثربخشی ورزشکاران صحهگذار (AEES) پتز (2012) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. همچنین پایایی درونی پرسشنامه، از طریق ضریب آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. جهت آزمون فرضیههای تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS 3.00 بهره گرفته شد.یافتهها: نتایج تحلیل دادهها نشان داد که به ترتیب آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوستداشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار بر پذیرش ورزشکاران مشهور در صحهگذاری محصولات تأثیر مثبت و معنیداری دارند. همچنین نتایج نشان داد که متغیرهای پیشبین به مقدار 93%، متغیر ملاک (پذیرش ورزشکار) را تبیین مینمایند.نتیجهگیری: شرکتها و بازاریابان ورزشی بایستی فاکتورهای آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوستداشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار را هنگام انتخاب صحهگذاران محصولات خود از بین ورزشکاران مشهور، مدنظر قرار دهند.
میثم نوری خان یوردی؛ مهدی بشیری؛ رسول فرجی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود.روششناسی: این ﭘﮋوﻫﺶ به روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ انجام شد. 66 کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، به منظور شناسایی موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، پرسشنامه محقق ساخته ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود.روششناسی: این ﭘﮋوﻫﺶ به روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ انجام شد. 66 کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، به منظور شناسایی موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، پرسشنامه محقق ساخته را تکمیل نمودند. دادهها با استفاده از مدل ANP، در سطح معنیداری 05/0 با نرمافزار SPSS 22 و Super Decisions مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: با توجه به یافتهها مشخص شد که بافت بیرونی و درونی نسبت به سایر عاملها، مهمترین عوامل در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی میباشند. همچنین روش ANP نشان داد که بافت بیرونی با وزن نهایی(517661/0)، در اولویت اول و نیات با وزن نهایی(037778/0) در اولویت آخر قرار دارند. نتیجهگیری: با توجه به اهمیت عامل بافت بیرونی به عنوان مانع توسعه فناوری اطلاعات در سازمان ورزش میتوان بیان کرد مدیران سازمانهای ورزشی باید در جهت رفع این موانع، برنامهریزیهای مناسبی تدوین نمایند.