طراحی الگوی پارادایمی تجاری سازی محصولات مراکز علمی ورزشی (مطالعه موردی: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی)

محسن اسمعیلی؛ طهماسب شیروانی؛ مصطفی افشاری؛ شمس الدین رضایی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 206-221

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5083

چکیده
  هدف:  هدف پژوهش طراحی مدل تجاری سازی محصولات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بود.روش‌شناسی: نوع تحقیق اکتشافی و دارای ماهیت کیفی بود که از روش نظریه داده ‌بنیاد با رویکرد سیستماتیک بهره گرفته شد. جامعه آماری، کارشناسان، اساتید دانشگاه، در حیطه های علمی و اجرایی  ورزش از داخل و خارج از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بودند. تعداد ...  بیشتر

طراحی مدل شایستگی‌های مدیران بازاریاب ورزشی (با استفاده از نظریه داده بنیاد)

طهماسب شیروانی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه چیان؛ مجتبی امیری

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 62-78

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4286

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی مدل شایستگی­های مدیران بازاریاب ورزشیبا استفاده از نظریه داده بنیاد بود.  روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر کیفی بوده و با ماهیت اکتشافی- بنیادی انجام گرفت جامعه تحقیق شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران عامل و بازاریابان باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران، اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بودند. ...  بیشتر