مدیریت و توسعه ورزش
نقش مصرف رسانه ای بر نگرش و قصد مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی

مجتبی قاسمی سیانی؛ حسین منصوری؛ مریم وفاخواه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22124/jsmd.2025.29402.2946

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مصرف رسانه‌ای بر نگرش و قصد مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر توصیفی، از نوع پیمایشی و روش اجرا به صورت میدانی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهر اصفهان بودند. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 450 نفر تعیین شد که 378 پرسشنامه سالم مورد تحلیل ...  بیشتر

شناسایی مولفه‌های مبلمان ورزشی پارک‌های شهر اصفهان: مطالعه کیفی

سردار محمدی؛ محمد سلطان حسینی؛ مجتبی قاسمی سیانی

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 140-155

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4567

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی مولفه­های مبلمان ورزشی پارک­های شهر اصفهان بود.روش‌شناسی: روش تحقیق به صورت کیفی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ استفاده­کنندگان از پارک­های ورزشی شهر اصفهان که حداقل 2 سال و هفته­ای 3 مرتبه از این پارک­ها برای ورزش استفاده می­کردند، تشکیل می­دادند. از 15 منطقۀ شهر اصفهان، 6 منطقه (1، ...  بیشتر

ارائۀ مدل پیامدهای حامی گری در تیم فوتبال استقلال: تصویر حامی، وابستگی به تیم، آگاهی از حامی و قصد خرید

سردار محمدی؛ مجتبی قاسمی سیانی

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، ، صفحه 188-204

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3242

چکیده
  هدف: هدفاز تحقیق حاضر بررسی رابطه بین موفقیت تیم و درگیرشدن در ورزش با قصد خرید به همراه متغیرهای میانجی تصویر حامی، وابستگی به تیم و آگاهی از حامی در تیم فوتبال استقلال بود.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال استقلال بودند که حداقل یکبار بازی­های این تیم را از ورزشگاه تماشا ...  بیشتر