چکیده
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت های رسانه های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان خدمات ورزشی با توجه به نقش میانجی اعتماد بود.
روششناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه استفاده کنندگان خدمات ورزشی باشگاه پالادیوم در اصفهان بود که به صورت موردی انتخاب شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود که حجم نمونه مورد بررسی در این پژوهش برابر 313 بود. ابزار پژوهش پرسش نامه محقق ساخته با اقتباس از پرسش نامه استاندارد بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده در دو سطح آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار ودرصد) و آمار استنباطی (مدل اندازه گیری و تحلیل مسیر) با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس و لیزرل انجام شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که قابلیت های رسانه های اجتماعی می تواند بر قصد خرید مشتریان (t=4.27) تاثیر مثبت گذاشته و تمایل آنها به خرید را افزایش دهد. همچنین نتایج نشان داد که اعتماد می تواند نقش تعیین کننده ای (t=2.17) را در استفاده از رسانه های اجتماعی بر قصد خرید داشته باشد.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می شود که مدیران باشگاه های ورزشی نگاه مثبتی را به استفاده از رسانه های اجتماعی مختلف برای ارائه خدمات و ایجاد آگاهی و انگیزه لازم برای قصد خرید مشتریان داشته باشند.
کلیدواژهها