مقایسه ویژگی‌های رفتاری شرکت‌کنندگان در پیش‌بینی نتایج رقابت‌های فوتبال با توجه به ویژگی‌های جامعه شناختی و وضعیت بازاریابی این مسابقات

حمید قاسمی؛ سارا کشکر؛ لیلا محمدی؛ ابوالفضل بجانی

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 99-115

چکیده
  چکیدههدف: هدف این پژوهش بررسی رفتار شرکت‌کنندگان در پیش‌بینی رقابت‌های فوتبال و بررسی نحوۀ بازاریابی شرکت‌های متولّی این رقابت‌ها بود.روش‌شناسی: روش پژوهش از نظر راهبرد، توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی بود و به صورت میدانی انجام شد. جامعۀ پژوهش عبارت بود از 20000 نفر شرکت‌کننده در مسابقات پیش‌بینی در شهر رشت که طبق جدول مورگان ...  بیشتر

انتخاب بهترین مدل رتبه‌بندی کشورها در بازی‌های آسیایی بر اساس مدل های شبکه عصبی، درختی و الگوریتم K و نزدیک ترین همسایه

شهرام شفیعی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 27-40

چکیده
  چکیدههدف: در این پژوهش تلاش شده است تا موفقیت کشورها در بازی‌های آسیایی از طریق متغیرهای کلان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی شود.روش شناسی: بدین منظور، اطلاعات کلیه متغیرهای جمعیت شهری، هزینه آموزش و پرورش، ساختار سنی، تولید واقعی ناخالص داخلی، سرانه تولید ناخالص داخلی، بیکاری، جمعیت، میزان تورّم، تعادل حساب جاری، امید ...  بیشتر