ارائه مدلی برای تحلیل سیستم توسعه صنعت ورزش ایران

سلمان صدیق؛ مهر علی همتی نژاد؛ شهرام شفیعی؛ محمدحسن قلی زاده

دوره 12، شماره 1 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.13780.2085

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش ارائه مدلی برای تحلیل سیستم توسعه صنعت ورزش ایران بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه افراد صاحب‌نظر در زمینه مدیریت و توسعه صنعت ورزش بود (مدیران، اساتید، صاحبان کسب وکار و متخصصان بازار ورزش). نمونه آماری به تعداد قابل کفایت برای نرم افزار اسمارت پی‌ال‌اس برآورد شد ...  بیشتر

طراحی مدل قیمت‌شکنی و راهبرد ضد قیمت‌شکنی در بازار ورزش ایران

رحمان محمدی؛ شهاب بهرامی؛ حسین عیدی

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 88-101

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5055

چکیده
  مقدمه: هدف این پژوهش طراحی مدل دامپینگ و استراتژی ضد دامپینگ در بازار ورزش ایران بود.روش‌­شناسی: روش آن از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارشناسان تولیدکننده ورزشی، واردکنندگان محصولات ورزشی، اساتید اقتصاد، مدیریت و بازاریابی ورزشی بودند که نمونه آماری (229 نفر) به صورت دردسترس ...  بیشتر

ارائه چارچوب مفهومی برای تحلیل بازاریابی اخلاقی در صنعت تولیدی ورزش کشور

مهران سرداری؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ مجتبی امیری

دوره 10، شماره 2 ، مرداد 1400، ، صفحه 199-218

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5066

چکیده
  هدف:  هدف از این پژوهش طراحی مفهومی برای تحلیل بازاریابی اخلاقی در صنعت تولیدی ورزش کشور بود.روش‌شناسی: روش تحقیق از نوع تحقیقات کیفی با رویکرد نظریه داده­ بنیاد بود. جامعه آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (مدیران شرکت­ ها، اساتید دانشگاه و ...) و جامعه اطلاعاتی (کتاب ­ها، مقالات، اسناد، صفحات رسانه ­ای و ...) بود. نمونه گیری به ...  بیشتر

طراحی الگوی رقابت‌پذیری در صنعت خدمات ورزشی ایران

ذبیح اله نقی لو؛ مهرعلی همتی نژاد؛ مهدی نادری نسب

دوره 9، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 1-17

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4397

چکیده
  مقدمه: هدف از این پژوهش طراحی الگوی رقابت­پذیری در صنعت خدمات ورزشی ایران بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارشناس سازمان­های خدمات ورزشی، مربیان و متخصصان، صاحبان کسب و کار فعال در خدمات ورزشی بودند که نمونه آماری به صورت هدفمند و دردسترس انتخاب شدند ...  بیشتر