ولی ناصری پلنگرد؛ شهاب بهرامی؛ شیرین زردشتیان؛ بهرام یوسفی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش خانواده و مدرسه در رشد و توسعه استعدادهای ورزشی دانش آموزان بود.روششناسی: پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از رویکرد تحلیل تماتیک (مضمون) انجام شد. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از خبرگان حوزه ورزشی و مسئولین درگیر در بحث استعدادیابی بود که به روش نمونهگیری هدفمند آغاز و تا رسیدن به اشباع نظری دادهها ادامه ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش خانواده و مدرسه در رشد و توسعه استعدادهای ورزشی دانش آموزان بود.روششناسی: پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از رویکرد تحلیل تماتیک (مضمون) انجام شد. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از خبرگان حوزه ورزشی و مسئولین درگیر در بحث استعدادیابی بود که به روش نمونهگیری هدفمند آغاز و تا رسیدن به اشباع نظری دادهها ادامه یافت. به منظور جمعآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده گردید. بعد از جمع آوری دادهها به منظور تجزیه و تحلیل آنها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد.یافتهها: بر مبنای مصاحبههای انجام شده با استفاده از نظر خبرگان، حمایتهای مالی خانوادهها و مدارس، حمایتهای عمومی و خیریه ای، عوامل انگیزشی، بهداشتی، تعلق اجتماعی و تایید و همراهی به عنوان عوامل اثر گذار در توسعه استعدادهای ورزشی دانشآموزان شناسایی شد.نتیجهگیری: بر مبنای نتایج، نقش حمایتی خانواده ها در قالب حمایت های مالی و انگیزشی و اجتماعی کلیدی می باشد و همچنین همراهی های لازم از جانب مدارس نیز می توان به توسعه استعدادهای ورزشی کمک شایانی داشته باشد.