مدل ساختاری-تفسیری انگیزه‌های مشارکت هواداران در صفحات مجازی باشگاه‌های فوتبال

سمیرا زمانیان یزدی؛ هادی باقری؛ رضا اندام

دوره 13، شماره 4 ، اسفند 1403، ، صفحه 1-23

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.16373.2309

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به مطالعه عوامل انگیزاننده هواداران ورزشی برای مشارکت در صفحات مجازی باشگاه‌های فوتبال پرداخته است.روش‌شناسی: این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی از طریق مصاحبه با 20 نفر از هواداران ورزشی فعال در صفحات اینستاگرام، کانال تلگرام و وب‌سایت باشگاه‌ها، خبرگان رسانه‌های اجتماعی و ...  بیشتر

برندسازی از طریق شبکه‌های اجتماعی (مورد مطالعه: صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال تهران)

شهرزاد نیری؛ وجیهه جوانی؛ حمید قاسمی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 112-127

https://doi.org/10.22124/jsmd.2021.5049

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی این موضوع بود که تیم‌های ورزشی چگونه از ابزار شبکه اجتماعی اینستاگرام برای اهداف برندسازی خود استفاده می‌کنند و طرفداران این تیم‌ها به چه میزان نسبت به این برند از خود واکنش نشان می‌دهند.روش‌شناسی: ابتدا به حساب رسمی باشگاه استقلال تهران در صفحه اینستاگرام مراجعه شد و تعداد 500 پست مورد تحلیل محتوای کیفی ...  بیشتر

شناسایی تأثیر شبکه اجتماعی اینستاگرام در تصویر برند ورزشکاران

سردار محمدی؛ عابد محمودیان

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 32-46

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3437

چکیده
  هدف: شبکه‌های اجتماعی، فناوری در حال رشدی برای ارتباط هواداران با تیم‌های ورزشی و ورزشکاران هستند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی تأثیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تصویر برند ورزشکاران انجام شد.روش‌شناسی: تعداد نمونه 368 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با توجه به نسبت جامعه به‌عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر