امین فردوسی پور؛ مهدی سلیمی؛ احد رضایان
چکیده
هدف: هدف این پژوهش شناسایی پیشرانهای آیندۀ باشگاههای حرفهای ورزشی (مطالعه موردی: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان) در ایران بود.روششناسی: این پژوهش از لحاظ راهبرد هدفگذاری کاربردی و روش آن توصیفی - تحلیلی و براساس روشهای آینده پژوهی، تبیینی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را صاحبنظران حوزه دانشگاه و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش شناسایی پیشرانهای آیندۀ باشگاههای حرفهای ورزشی (مطالعه موردی: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان) در ایران بود.روششناسی: این پژوهش از لحاظ راهبرد هدفگذاری کاربردی و روش آن توصیفی - تحلیلی و براساس روشهای آینده پژوهی، تبیینی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را صاحبنظران حوزه دانشگاه و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تشکیل میدادند. انتخاب این افراد به صورت هدفمند بود و تعداد آنها برابر با 20 نفر بود. جهت شناسایی موضوعات مؤثر بر آینده باشگاه سپاهان از مرور ادبیات تحقیق و همچنین مصاحبه با صاحبنظران استفاده شد و مبتنی بر آن تعداد 25 مؤلفه نهایی در ارتباط با آینده باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان شناسایی گردید.یافتهها: براساس یافتههای تحقیق چهار متغیر حامیان مالی باشگاه، حضور هواداران، پوشش رسانهای و درآمدزایی باشگاه در مجموع از بیشترین تاثیرپذیری و بیشترین تاثیرگذاری و همچنین بالاترین اهمیت و عدمقطعیت برخوردار بودند در نتیجه بهعنوان پیشرانهای آینده باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان مشخص شدند.نتیجهگیری: بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر آینده باشگاه سپاهان حاکی از سیطره نسبی حامیان مالی باشگاه، حضور هواداران، پوشش رسانهای و درآمدزایی باشگاه بر سایر عوامل است که به نظر میرسد بیشترین نقش را در آینده باشگاه سپاهان خواهند داشت و در برنامهریزیهای بلندمدت لازم است مورد
سیدنصراله سجادی؛ محمد خبیری؛ احسان قائممقامی؛ علی بنسبردی
دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 17-33
چکیده
هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید، تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبردهای فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران است.روششناسی: تحقیق حاضر توصیفی و در حیطه مطالعات راهبردی است. در این تحقیق ترکیبی از روشهای کیفی و کمی مورد استفاده قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات علاوه بر برگزاری جلسات و مصاحبه با اعضای شورای ...
بیشتر
هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید، تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبردهای فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران است.روششناسی: تحقیق حاضر توصیفی و در حیطه مطالعات راهبردی است. در این تحقیق ترکیبی از روشهای کیفی و کمی مورد استفاده قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات علاوه بر برگزاری جلسات و مصاحبه با اعضای شورای راهبردی تحقیق، از فرم شناسایی سوات محتوی سؤالات باز، فرم تعیین موقعیت راهبردی و فرم تعیین راهبردهای فدراسیون شطرنج (توز) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل اعضای هیأترئیسه فدراسیون شطرنج، رؤسای کمیتههای فدراسیون، رؤسای هیأتهای استانها و نخبگان ورزشی و مدیریتی به تعداد 59 نفر بود. تعداد 32 نفر از جامعه آماری بهعنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. اعضای نمونه با توجه به هدف تحقیق، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. علاوه بر آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بر حسب موضوع از ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی، ماتریس تعیین موقعیت راهبردی و ماتریس توز استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد فدراسیون شطرنج دارای 10 قوت، 12 ضعف، 10 فرصت و 8 تهدید میباشد. مدیریت کارآمد فدراسیون و حضور تماموقت کارکنان در فدراسیون مهمترین قوت بود، روابط عمومی ضعیف فدراسیون مهمترین ضعف، وجود استعدادهای فراوان در ردههای سنی نونهالان و نوجوانان مهمترین فرصت و فقدان توجه رسانهها بهخصوص صدا و سیما به رشته شطرنج مهمترین تهدید فدراسیون شطرنج بودند. با توجه به نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (25/2) و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (36/2) مشخص شد که موقعیت راهبردی فدراسیون شطرنج در ناحیه WT قرار دارد.نتیجهگیری: با توجه به یافتههای تحقیق، تدوین برنامه بازاریابی، استفاده از فرصتهای موجود جهت جذب حامیان مالی و تدوین نظام حقوقی - اجرایی بهعنوان مهمترین راهبردهای فدراسیون شطرنج مشخص شدند.