بهزاد احدی؛ میرحسن سیدعامری؛ مالک احمدی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان تربیتبدنی شهر ارومیه بر اساس وضعیت موجود و مطلوب است.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی و نمونه پژوهش شامل 175 نفر معلم زن و مرد تربیتبدنی مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر ارومیه است که بهصورت نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان تربیتبدنی شهر ارومیه بر اساس وضعیت موجود و مطلوب است.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی و نمونه پژوهش شامل 175 نفر معلم زن و مرد تربیتبدنی مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر ارومیه است که بهصورت نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته با اعتبار و روایی مناسب (96/0) استفاده گردید.یافتهها: نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از آزمون آماری تی همبسته نشان داد که بین مؤلفههای مدیریت، رهبری، محیط یادگیری، نظارت و ارزشیابی، برنامهریزی و توسعه حرفهای در وضعیت موجود با وضعیت مطلوب تفاوت وجود دارد. در مؤلفه مسئولیتهای قانونی تفاوت معنی داری بین وضعیت موجود و مطلوب مشاهده نشد. در مولفه تدریس معلمان از مهارت لازم برخوردار بودند (05/0P<)نتیجهگیری: در کل نتایج بیانگر برخی تفاوتها در وضعیت موجود و مطلوب صلاحیتهای حرفهای معلمان تربیتبدنی شهر ارومیه است. پیشنهاد میشود مسئولین امر با استفاده از روشهای مؤثر آموزشی مانند برگزاری دورههای ضمن خدمت و کارگاههای آموزشی این اختلافها را کاهش دهند.