مینا ملائی؛ لیلا بیرامی جغناب
چکیده
هدف: این پژوهش با هدف مقایسه و اولویتبندی شاخصهای مؤثر بر خوشنامی دانشکدههای علوم ورزشی کشور انجام شده است.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود و جامعۀ آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدههای علوم ورزشی کشور تشکیل دادند که با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 384 نفر به عنوان نمونۀ آماری ...
بیشتر
هدف: این پژوهش با هدف مقایسه و اولویتبندی شاخصهای مؤثر بر خوشنامی دانشکدههای علوم ورزشی کشور انجام شده است.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود و جامعۀ آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدههای علوم ورزشی کشور تشکیل دادند که با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 384 نفر به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامۀ خوشنامی رسلر (2010) بود. روایی و پایایی پرسشنامهها مورد تائید قرار گرفت. برای تحلیل دادهها از نرم افزارهای آماری اس.پی.اس.اس نسخه 24 و لیزرل نسخه 8/8 استفاده شد.یافتهها: یافتهها نشان داد هشت عامل (وجه احساسی، عملکرد مالی، چشم انداز و رهبری، شفافیت اداری، ساختار تیمی، تولیدات و خدمات، منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی) بر خوشنامی دانشکدههای علوم ورزشی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تأثیرگذار هستند که از میان این عوامل، بعد ساختار تیمی بیشترین تأثیر را در خوشنامی دانشکدههای علوم ورزشی داشته است. همچنین دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان و دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سایر دانشگاهها در میان دانشجویان از خوشنامی بیشتری برخوردار بودند.نتیجهگیری: با توجه به این یافتهها، به رؤسای دانشکدههای علوم ورزشی تمامی دانشگاهها پیشنهاد میشود جهت افزایش خوشنامی دانشکدههای خود در توسعۀ تمامی ابعاد خود بالاخص محصولات و خدمات، عملکرد مالی، شفافیت اداری، مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی به دلیل پایینتر بودن میانگین این ابعاد نسبت به سایر عوامل تلاش بیشتری نمایند تا بتوانند دانشجویان دارای رتبه های برتر را جهت ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی جذب نمایند.