راضیه عاشوری تسیه؛ حمیدرضا گوهررستمی؛ منیژه صادقی
چکیده
هدف: هدف کلی از انجام این پژوهش، تحلیل تاثیر ابعاد کیفیت بر رضایت ذینفعان در سیستم توسعه استعداد والیبال ایران میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای کاربردی است که به منظور جمعآوری دادهها از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شدهاست. حجم نمونه پژوهش شامل 105 نفر از مربیان و مسئولین استعدادیاب شرکتکننده در ...
بیشتر
هدف: هدف کلی از انجام این پژوهش، تحلیل تاثیر ابعاد کیفیت بر رضایت ذینفعان در سیستم توسعه استعداد والیبال ایران میباشد.روششناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای کاربردی است که به منظور جمعآوری دادهها از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شدهاست. حجم نمونه پژوهش شامل 105 نفر از مربیان و مسئولین استعدادیاب شرکتکننده در دومین دوره مسابقات مینی والیبال قهرمانی نونهالان کشور و مسئولین فدراسیون والیبال ایران است. ابزار این پژوهش، پرسشنامه کیفیت سیستم توسعه استعداد اولریکه راجر و آلفرد روتن(2010) میباشد که بومی سازی شده و متغیر رضایت از عملکرد بینالمللی محقق ساخته است. برای تعیین روایی ابزار تحقیق از روایی محتوایی با نظر متخصصین و روایی سازه توسط مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS3 استفاده شده و پایایی نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، 84/0 بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی و استنباطی(میانگین و انحراف استاندارد و مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزارPLS3 ) استفاده شده است.یافتهها: نتایجِ تبیین ارتباط بین ابعاد کیفیت سیستم توسعه استعداد نشان داد رابطه متغیرهای ساختار بر فرآیند (03/7T-value=)، فرایند بر نتایج(76/13T-value=)، نتایج بر رضایت (73/2T-value= ) معنیدار بوده است. درحالیکه رابطه بین متغیر ساختار بر رضایت (70/1T-value=) و فرآیند بر رضایت (85/0T-value=) معنیدار نمیباشد.نتیجهگیری: در نهایت مدل کیفیت سیستم توسعه استعداد والیبال مسیری است که درآن ساختار، فرآیند و نتایج به طور سیستماتیک مدیریت میشوند و رضایت ذینفعان را به همراه دارد.