سید حسن هراتی؛ فریده اشرف گنجویی؛ عبدالرضا امیرتاش؛ زینت نیک آئین
چکیده
هدف: نظر به این که امنیت برگزاری مسابقات والیبال از اهمیت بالایی برخوردار است، پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارتقای امنیت سالنهای والیبال ایران انجام شده است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی اکتشافی بود که تعداد 115 نفر از مدیران و دستاندرکاران سالنهای والیبال ایران، رؤسا و کارشناسان هیئتهای والیبال استانها و نیز اساتید ...
بیشتر
هدف: نظر به این که امنیت برگزاری مسابقات والیبال از اهمیت بالایی برخوردار است، پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارتقای امنیت سالنهای والیبال ایران انجام شده است. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی اکتشافی بود که تعداد 115 نفر از مدیران و دستاندرکاران سالنهای والیبال ایران، رؤسا و کارشناسان هیئتهای والیبال استانها و نیز اساتید متخصص در زمینه اماکن و رویدادهای ورزشی و خشونت و پرخاشگری به پرسشنامهی تعدیل یافته امنیت ورزشگاه (فرجی، 1393) پاسخ دادند. دادههای جمعآوری شده با استفاده روشهای آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی تحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان داد که الگوی امنیت سالنهای والیبال ایران حول چهار محور اصلی شامل مدیریت و برنامهریزی مسابقه، حفاظت فیزیکی ورزشگاه، زیرساختار و پرسنل و کارکنان به ترتیب با بارهای عاملی 94/0، 84/0، 84/0 و 83/0 قرار میگیرد. همچنین عامل فرعی فناوری بیشترین بار عاملی (89/0) را برای زیرساختار ، عامل فرعی کنترل مواد سمی و شیمیایی ورزشگاه بیشترین بار عاملی (91/0) را برای حفاظت فیزیکی، عامل فرعی آموزش و تمرین بیشترین بار عاملی (85/0) را برای پرسنل و کارکنان و در نهایت عامل فرعی مدیریت ریسک و بحران بیشترین بار عاملی (87/0) را برای مدیریت و برنامهریزی مسابقه داشت. نتیجهگیری: بر اساس نتایج باید بیان کرد که توسعه امنیت سالنهای والیبال کشور در گرو مدیریت و برنامهریزی صحیح قرار دارد. به همین دلیل توجه بر مفاهیم عملیاتی مدیریت بحران، مدیریت ارتباطات و تعاملات، کیفیت خدمات روز مسابقه و نیز اقدامات فرهنگی از الزامات مؤثر در حوزه امنیت سالنهای والیبال ایران است.
مریم یوسفی پاسکه؛ فرشاد تجاری؛ زینت نیک آئین
چکیده
مقدمه: هدف این پژوهش طراحی مدل ویژگیهای دموگرافیک گروههای مرجع و تأثیر آن بر فرآیند تصمیم خرید مصرفکنندگان ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای استان گیلان بودند که نمونه آماری به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. جهت ...
بیشتر
مقدمه: هدف این پژوهش طراحی مدل ویژگیهای دموگرافیک گروههای مرجع و تأثیر آن بر فرآیند تصمیم خرید مصرفکنندگان ورزشی بود.روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای استان گیلان بودند که نمونه آماری به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی پرسشنامه توسط ۱۲ صاحبنظر تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (95/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری و با نرمافزار PLS3 و SPSS24 استفاده شده است.یافتهها: نتایج نشان داد که متغیر ویژگیهای دموگرافیک گروههای مرجع بهطور مستقیم دارای رابطه مثبت و معنی داری با تأثیر اطلاعاتی (79/0)، سودگرایانه (68/0) و بیان ارزش (74/0) داشته است؛ اما به طور مستقیم تأثیر معنیداری روی قصد خرید نداشت. همچنین متغیرهای تأثیر اطلاعاتی (10/0)، تأثیر سودگرایانه (64/0) و تأثیر بیان ارزش (22/0) با قصد خرید بهطور مستقیم رابطه مثبت و معنی داری داشت.نتیجهگیری: میتوان گفت که ویژگیهای دموگرافیک گروههای مرجع از طریق اثرگذاری بر روی سه نوع تأثیر اطلاعاتی، سودگرایانه و بیان ارزش، میتواند تعیینکننده قصد خرید در مشتریان باشد. بنابراین فروشگاههای ورزشی در استراتژی بازاریابی و مشتری مداری خود لازم است که به عوامل و مسیرهای اثرگذار بر رفتار خرید مشتری توجه نمایند.