علی محسنی فر؛ مرتضی دوستی؛ سید رضا حسینی نیا؛ سعید تابش
چکیده
هدف: تلویزیون مهم ترین و تأثیرگذارترین رسانه در توسعه ابعاد مختلف ورزش میباشد و برنامه نود نیز یکی از مهمترین، پرمخاطبترین، پر حاشیهترین و جنجالیترین برنامه تلویزیونی می باشد و هر هفته میلیونها بیننده را پای تلویزیون مینشاند. از اینروریال هدف پژوهش حاضر تحلیل حذف برنامه نود بر لیگ برتر فوتبال ایران میباشد.روششناسی: ...
بیشتر
هدف: تلویزیون مهم ترین و تأثیرگذارترین رسانه در توسعه ابعاد مختلف ورزش میباشد و برنامه نود نیز یکی از مهمترین، پرمخاطبترین، پر حاشیهترین و جنجالیترین برنامه تلویزیونی می باشد و هر هفته میلیونها بیننده را پای تلویزیون مینشاند. از اینروریال هدف پژوهش حاضر تحلیل حذف برنامه نود بر لیگ برتر فوتبال ایران میباشد.روششناسی: این پژوهش تحلیلی و روش انجام آن آمیخته است. روش نمونه گیری، هدفمند و در دسترس بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرنگاران، مدیران رسانه، مربیان، داوران، ورزشکاران و مدیران باشگاههای فوتبال در سطح کشور بود؛ در مرحله اول پژوهش با استفاده از انجام مصاحبه با 25 نفر از جامعه آماری، عوامل حذف برنامه نود بر روی لیگ برتر شناسایی شد. در مرحله دوم و سوم، عوامل شناساییشده توسط گروه دلفی (25 نفر) بررسی شد؛ در این دو مرحله عواملی که حداقل 70 درصد دارای پاسخ مثبت بودند برای مرحله بعد باقی ماندند. در مرحله نهایی رتبه بندی عوامل شناسایی شده در سه مرحله قبل با استفاده از پرسشنامه پنج گزینهای لیکرت انجام شد. پس از جمعآوری با استفاده از تکنیک تاپسیس (TAPSIS) مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که افزایش ناداوری در بازیهای لیگ برتر فوتبال مؤثرترین و عدم حضور مربیان و کادر فنی تیمهای لیگ برتر در برنامههای جایگزین برنامه نود کم اثرترین عامل تأثیر حذف برنامه نود بر روی لیگ برتر فوتبال ایران میباشد.نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش به مسئولان پیشنهاد میشود با تأکید بر برنامهریزی و پخش دوباره برنامه نود از صداوسیما باعث پیشرفت و شفافسازی در لیگ برتر فوتبال شوند.
مرضیه پارسااصل؛ سید رضا حسینی نیا؛ رضا اندام
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل مؤلفههای کیفیت خدمات در اماکن ورزشی با استفاده از تکنیک دیمتل است.روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی، رئیس و نایبرئیسان هیئتهای ورزشی و ورزشکاران تیم ملی شهر مشهد بود که از بین آنها 12 نفر به صورت گلوله برفی انتخاب شدند. جهت گردآوری ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل مؤلفههای کیفیت خدمات در اماکن ورزشی با استفاده از تکنیک دیمتل است.روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی، رئیس و نایبرئیسان هیئتهای ورزشی و ورزشکاران تیم ملی شهر مشهد بود که از بین آنها 12 نفر به صورت گلوله برفی انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد که با تکنیک دیمتل تجزیه و تحلیل گردید.یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد مؤلفه برنامههای تمرینی با اهمیتترین مؤلفه است و بیشترین تأثیرگذاری را بر روی سایر مؤلفهها دارد. همچنین مؤلفه وجهه باشگاه بیشترین تأثیرپذیری را از سایر مؤلفههای پژوهش دارد.نتیجهگیری: مدیران اماکن ورزشی باید عوامل اثرگذار را در مرکز توجه و در اولویت قرار دهند تا با کسب مزیت رقابتی نسبت به دیگر رقبا به رضایتمندی و سودآوری بیشتر دستیابند.