محمدرسول خدادای؛ سارا معصوم زاده؛ اکبر فریدفتحی؛ مریم فریدفتحی
چکیده
هدف: امروزه بخش اقتصاد و صنعت ورزش مهمترین بخشهای اقتصادی در تمامی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه، مورد توجه میباشد. واردات کالاهای ورزشی همواره یکی از موضوعات مورد بحث تصمیمگیران اقتصادی در زمینه اقتصاد ورزش است. لذا با توجه به اهمیت این بخش از اقتصاد ورزش، این پژوهش با هدف بررسی همگرایی گروه کالاهای وارداتی سالهای 1391- ...
بیشتر
هدف: امروزه بخش اقتصاد و صنعت ورزش مهمترین بخشهای اقتصادی در تمامی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه، مورد توجه میباشد. واردات کالاهای ورزشی همواره یکی از موضوعات مورد بحث تصمیمگیران اقتصادی در زمینه اقتصاد ورزش است. لذا با توجه به اهمیت این بخش از اقتصاد ورزش، این پژوهش با هدف بررسی همگرایی گروه کالاهای وارداتی سالهای 1391- 1371 صنعت ورزش در ایران انجام شد.روششناسی: روش تحقیق به صورت جفت قیمتی با استفاده از روشهای همگرایی بتا و سیگما به منظور انجام بررسی همگرایی این گروهبندی از روش اقتصادسنجی دادههای تابلویی میباشد. گروهبندی کالاها شامل؛ پوشاک، کفش، توپ و تجهیزات ورزشی بود.یافتهها: نتایج مطالعه نشان میدهد که همگرایی بتا در گروه کالاهای وارداتی ورزشی وجود دارد و سرعت همگرایی 2602455/0 و این ضریب به لحاظ آماری معنیدار است. همچنین نتایج آزمون همگرایی سیگما تاییدکننده وجود همگرایی و کاهنده بودن انحرافات گروهها طی زمان میباشد. این ضریب نیز به لحاظ آماری معنیدار است.