دوره 13 (1403)
دوره 12 (1402)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
شناسایی پیشران‌ها و عدم قطعیت‌های باشگاه‌های حرفه‌ای ایران: تحلیل ماتریس تاثرات متقاطع

زهرا سهرابی؛ مهرداد محرم زاده؛ رسول نظری

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.24092.2785

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه شناسایی پیشران‌ها و عدم قطعیت‌های بحرانی باشگاه‌های حرفه‌ای ایران از طریق تحلیل ماتریس متقاطع بود. روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع پارادایم تفسیری، جامعه آماری تمامی خبرگان حوزه ورزش حرفه‌ای بودند، از افراد آکادمیک و تجربی به روش هدفمند با تکنیک نمونه‌گیری گلوله برفی در فرآیند پژوهش استفاده شد. تحلیل پژوهش، ...  بیشتر

الگوی مدیریت تبعیض سنی علیه سالمندان در ورزش

زهرا محمدی؛ سارا کشکر؛ حبیب هنری؛ غلامعلی کارگر

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 25-45

https://doi.org/10.22124/jsmd.2025.28249.2924

چکیده
  هدف: روند سالمندی جمعیت در دنیا چالش‌های زیادی را پیش روی کشورها قرار خواهد داد. یکی از این چالش‌ها پدیده تبعیض سنی است. هدف این پژوهش ارائه الگوی مدیریت تبعیض سنی علیه سالمندان در ورزش بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر پژوهشی کیفی و از نظر هدف بنیادی بود و با استفاده از روش گرندد تئوری مبتنی بر رویکرد نظام‌مند استراوس و کوربین (1997) انجام ...  بیشتر

طراحی الگوی کیفی مشارکت نهادهای مذهبی و فرهنگی در بهبود ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در ورزش

سعید خدابخشی پالندی؛ زین العابدین فلاح؛ طاهر بهلکه؛ محمدعلی نودهی

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 47-68

https://doi.org/10.22124/jsmd.2024.28177.2920

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی کیفی مشارکت نهادهای مذهبی و فرهنگی در بهبود ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در ورزش کشور بود.روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع  کیفی و براساس استراتژی نظریه داده بنیاد (رویکرد گلیزری) بود. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش شامل اساتید و خبرگان حوزه مدیریت ورزش و همچنین اساتید رشته‌های اخلاق، معارف و جامعه‌شناسی ...  بیشتر

ارائه چارچوب مفهومی ظرفیت‌سازی توسعه ورزش همگانی ایران

زهرا تقی پور؛ رحیم رمضانی نژاد؛ حمیدرضا گوهررستمی

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 69-86

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.23517.2759

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مضامین کلیدی و ارائه چارچوب مفهومی ظرفیت‌­سازی توسعه ورزش همگانی در ایران بود.روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع کیفی با رویکرد تماتیک بود. مشارکت‌کنندگان پژوهش شامل صاحب‌­نظران علمی (اساتید و پژوهشگران دانشگاهی) و صاحب­‌نظران اجرایی (مدیران و کارشناسان سازمان‌ها) موضوع پژوهش بودند. تعداد نمونه بر ...  بیشتر

ارائه چارچوب مفهومی ترویج ورزش صبحگاهی در جامعه زنان

محمدرسول خدادادی؛ ساناز عبیری

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 87-111

https://doi.org/10.22124/jsmd.2024.26762.2878

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارائه چارچوب مفهومی ترویج ورزش صبحگاهی در جامعه زنان بود. روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر، کاربردی از نوع پژوهش‌های کیفی با روش تحلیل داده بنیاد است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی، مدیران و کارشناسان خبره اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی، خبرگان حوزه ورزش بانوان بودند و نمونه آماری از بین ...  بیشتر

تأثیر شایستگی‌های محوری بر نوآوری سازمان‌های ورزشی با بررسی نقش میانجی سرمایه فکری

مهدی محبی نژاد؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ سمیرا علی آبادی؛ مظفر یکتایار

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 113-135

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.23411.2748

چکیده
  هدف: هدف پژوهش، تعیین تأثیر شایستگی‌های محوری بر نوآوری سازمان‌های ورزشی با بررسی نقش میانجی سرمایه فکری بود. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر موضوع در حیطه مطالعات همبستگی و از نظر ماهیت، در حیطه پژوهش‌های توصیفی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک بود (1200=N). ...  بیشتر

ارائه و تبیین مدل جامعه یادگیرنده حرفه‌ای برای مربیان ورزش کشور

بینش بزرگپور؛ مهرعلی همتی نژاد

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 137-160

https://doi.org/10.22124/jsmd.2023.23433.2751

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای تحلیل جامعه یادگیرنده حرفه‌­ای در مربیان ورزش کشور بود. روش‌شناسی: روش پژوهش از نظر نوع توصیفی- همبستگی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا پیمایشی می­باشد. جامعه آماری شامل صاحب­نظران علمی و اجرایی (اساتید مدیریت ورزشی، مدیران ورزشی، مربیان خبره) در زمینه موضوع پژوهش بود. نمونه آماری ...  بیشتر

تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران

ندا سلامت؛ سید محمد حسین رضوی؛ معصومه کلاته سیفری؛ سعید تابش

دوره 14، شماره 4 ، دی 1404، صفحه 161-185

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.21537.2657

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران انجام شد. روش‌شناسی: روش پژو­هش به صورت کیفی و با رویکرد داده بنیاد و تکنیک اشتراوس و کوربین بود. جامعه این پژوهش اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها و خبرگان شاغل در سازمان‌های ورزشی بودند. روش نمونه‌گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع نظری بود (21 نفر). ...  بیشتر