• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران

    نویسندگان

    • ندا سلامت 1
    • سید محمد حسین رضوی 2
    • معصومه کلاته سیفری 3
    • سعید تابش 4

    1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

    2 استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

    3 دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

    4 استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22124/jsmd.2022.21537.2657
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

هدف: این پژوهش با هدف تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران انجام
شد.
روش شناسی : روش تحقیق به صورت کیفی و با رویکرد داده بنیاد و تکنیک اشتراس و کوربین بود. جامعه این پژوهش اساتید هیئت علمی دانشگاه ها و خبرگان شاغل در سازمان های ورزشی بودند. روش نمونه‌گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع نظری بود (21 نفر). داده های حاصل از مصاحبه ها به صورت سه مرحله ای کدگذاری شدند. در نهایت با انتخاب مقوله اصلی و ارتباط آن با سایر مقوله‌ها در محورهای: شرایط علّی، شرایط زمینه‌‌ای، شرایط مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها، مدل پژوهش ارائه شد.
یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش، عوامل علی شامل اهمیت فرهنگی و اهمیت اقتصادی عوامل زمینه ای شامل پشتیبانی و اجرایی، عوامل مداخله گر شامل محدودیت های اطلاعاتی و محدودیت های زیرساختی و راهبردها شامل توسعه منابع، یاددهی و فرهنگ سازی و توسعه اقتصادی ؛ همچنین، توسعه بازاریابی، توسعه مالی و توسعه اجتماعی به عنوان پیامدهای توسعه بازاریابی ورزش بانوان ایران بودند.
نتیجه گیری: ورزش بانوان بویژه در حوزه بازاریابی دارای ظرفیت و قابلیت های بالایی است اما همچنان نیازمند اقدامات جدی در راستای زدودن محدودیت ها و موانع ورزش بانوان از سوی مدیران و سیاست گذاران درکشور می باشد. با سرمایه گذاری در بخش ورزش بانوان کشور می توان، از پیامدهای حاصل از توسعه ورزش و توسعه بازاریابی ورزش بانوان بهره مند شد که این مهم نیازمند به کارگیری راهبردهای مناسب توسعه بازاریابی ورزش بانوان می باشد.

کلیدواژه‌ها

  • واژه‌های کلیدی: بازاریابی
  • ورزش
  • توسعه
  • بانوان
  • داده بنیاد
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 232
مدیریت و توسعه ورزش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1401
فایل ها
  • XML
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 232

APA

سلامت, ندا, رضوی, سید محمد حسین, کلاته سیفری, معصومه, & تابش, سعید. (1401). تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران. مدیریت و توسعه ورزش, (), -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21537.2657

MLA

ندا سلامت; سید محمد حسین رضوی; معصومه کلاته سیفری; سعید تابش. "تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران". مدیریت و توسعه ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21537.2657

HARVARD

سلامت, ندا, رضوی, سید محمد حسین, کلاته سیفری, معصومه, تابش, سعید. (1401). 'تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران', مدیریت و توسعه ورزش, (), pp. -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21537.2657

VANCOUVER

سلامت, ندا, رضوی, سید محمد حسین, کلاته سیفری, معصومه, تابش, سعید. تدوین الگوی توسعه بازاریابی در ورزش بانوان ایران. مدیریت و توسعه ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21537.2657

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب