• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. راهبردها و پیامدهای برند سازی موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

راهبردها و پیامدهای برند سازی موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی

    نویسندگان

    • حسین عیدی 1
    • زینب رحمتی اصل 2
    • لیلا سلطانیان 1

    1 گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی

    2 مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22124/jsmd.2022.21491.2651
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

هدف: برند ملی تصویر کلان کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و ورزشی به مثابه یک مفهوم در سطح ملی است که در زدودن تصورات و ذهنیات غلط که نسبت به یک کشور وجود دارد، تاثیر فراوانی داشته و کمک می کند که در مواجهه با بازارهای هدف اقدام به جایگاه‌یابی مجدد نماید. هدف پژوهش حاضر تحلیل راهبردها و پیامدهای موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی بود.
روش‌شناسی: پژوهش حاضر با رویکرد کیفی مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد و تحلیل تماتیک انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل خبرگان علمی و اجرایی در زمینه مدیریت ورزشی با تجربه حضور در رویدادهای بین‌المللی ورزشی بودند که به روش نمونه‌گیری نظری هدفمند 15 نفر انتخاب و با آن‌ها مصاحبه تا اشباع نظری ادامه یافت. روایی ابزار پژوهش (مصاحبه)، توسط مصاحبه‌شوندگان و اساتید خبره تایید و برای سنجش پایایی از روش توافق درون موضوعی (74%) استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که حمایت سیاسی-اجتماعی ، توسعه ورزش بانوان، سیاست-های مدیریتی، فرهنگ-سازی و آموزش راهبردها و پرستیژ بین المللی، ارتباطات بین المللی، برجسته شدن مربیان و رزشکاران و توسعه اقتصادی پیامدهای برندسازی از طریق موفقیت های ورزشی بود.
نتیجه‌گیری: مبتنی بر یافته های این پژوهش، پیشنهاد می‌شود که مقوله برندسازی کشور در سایر حوزه های مرتبط با ورزش برجسته و مورد توجه قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها

  • غرور ملی
  • ورزشکاران نخبه
  • برندسازی
  • رویداد بین المللی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 120
مدیریت و توسعه ورزش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1401
فایل ها
  • XML
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 120

APA

عیدی, حسین, رحمتی اصل, زینب, & سلطانیان, لیلا. (1401). راهبردها و پیامدهای برند سازی موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش, (), -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21491.2651

MLA

حسین عیدی; زینب رحمتی اصل; لیلا سلطانیان. "راهبردها و پیامدهای برند سازی موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی". مدیریت و توسعه ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21491.2651

HARVARD

عیدی, حسین, رحمتی اصل, زینب, سلطانیان, لیلا. (1401). 'راهبردها و پیامدهای برند سازی موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی', مدیریت و توسعه ورزش, (), pp. -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21491.2651

VANCOUVER

عیدی, حسین, رحمتی اصل, زینب, سلطانیان, لیلا. راهبردها و پیامدهای برند سازی موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران نخبه در رویدادهای ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21491.2651

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب