چکیده
هدف: هدف این پژوهش شناسایی پیشرانهای آیندۀ باشگاههای حرفهای ورزشی (مطالعه موردی: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان) در ایران بود.
روششناسی: این پژوهش از لحاظ راهبرد هدفگذاری کاربردی و روش آن توصیفی - تحلیلی و براساس روشهای آینده پژوهی، تبیینی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را صاحبنظران حوزه دانشگاه و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تشکیل میدادند. انتخاب این افراد به صورت هدفمند بود و تعداد آنها برابر با 20 نفر بود. جهت شناسایی موضوعات مؤثر بر آینده باشگاه سپاهان از مرور ادبیات تحقیق و همچنین مصاحبه با صاحبنظران استفاده شد و مبتنی بر آن تعداد 25 مؤلفه نهایی در ارتباط با آینده باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان شناسایی گردید.
یافتهها: براساس یافتههای تحقیق چهار متغیر حامیان مالی باشگاه، حضور هواداران، پوشش رسانهای و درآمدزایی باشگاه در مجموع از بیشترین تاثیرپذیری و بیشترین تاثیرگذاری و همچنین بالاترین اهمیت و عدمقطعیت برخوردار بودند در نتیجه بهعنوان پیشرانهای آینده باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان مشخص شدند.
نتیجهگیری: بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر آینده باشگاه سپاهان حاکی از سیطره نسبی حامیان مالی باشگاه، حضور هواداران، پوشش رسانهای و درآمدزایی باشگاه بر سایر عوامل است که به نظر میرسد بیشترین نقش را در آینده باشگاه سپاهان خواهند داشت و در برنامهریزیهای بلندمدت لازم است مورد
کلیدواژهها