چکیده
هدف پژوهش، طراحی مدل مدیریت عملکرد فدارسیون اسکی ایران با تلفیق رویکردهای BSC و ISM بود.
روش شناسی: این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی است و داده های تحقیق به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کیفی و کمی) جمع آوری شد. جامعه آماری در بخش کمّی، شامل مسئولان و کارکنان فدراسیون اسکی، سرپرستان و مربیان تیم های ملی و رؤسا و نواب رئیس هیات های اسکی استان ها، برابر با 82 نفر و در بخش کیفی 18 نفر از خبرگان بودند. به دلیل محدود بودن اعضا، جامعه با نمونه برابر شد. ابزار تحقیق در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمّی، پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه به تایید رسید و پایایی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ، تأیید شد (96/0=α). برای طراحی مدل از روش های ISM و BSC استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که برای توسعه مدیریت عملکرد فدراسیون اسکی، 12 بُعد و 40 مؤلفه وجود دارد و ابعاد در هفت سطح و چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، مشتری و مالی قرار گرفتند. ابعادِ استقرار نظام رشد آفرین و انگیزشی و دوره های آموزش مربیگری، داوری و مدیریت در سطح زیربنایی قرار گرفتند.
نتیجه گیری: می توان گفت که توسعه دوره های آموزشی و اقدامات انگیزشی، تسهیل گر دستیابی به دیگر ابعاد مدیریت عملکرد و بهبود عملکرد فدراسیون اسکی خواهد شد.
کلیدواژهها