• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی باشگاه استقلال تهران)

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی باشگاه استقلال تهران)

    نویسندگان

    • مهدی جوکار 1
    • رحیم رمضانی نژاد 2
    • محمود مرادی 3
    • محمد حسن قلیزاده 4

    1 دانشجو دانشگاه گیلان

    2 دانشکده تربیت بدنی - ص پ ۱۴۳۸

    3 دانشگاه

    4 دانشگاه گیلان

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22124/jsmd.2021.17561.2401
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

هدف: هدف از این پژوهش، مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال بود.
روش‌شناسی: که به‌ روش همبستگی- پیمایشی انجام شد. 456 نفر به عنوان نمونه‌آماری از میان هواداران باشگاه استقلال ساکن شهر تهران به صورت هدفمند و دردسترس انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق‌ساخته‌ برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. روایی محتوایی آن توسط 19 تن از صاحب‌نظران ورزشی و پایایی سازه آن نیز با آزمون آلفای کرونباخ (89/0) تأیید گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها به روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS3 انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که اعتماد به سیاست‌گذاران باشگاه استقلال و برند سرمایه انسانی باشگاه استقلال اثر معنی‌داری روی منافع فردی(0.383)،(0.366) و منفعت اجتماعی(0.361)،(0.275) هواداران و اثر منفی و معنی‌داری روی خطرات و ریسک‌های(0.531-)،(0.448-) ادراک شده از توسعه باشگاه برای هواداران دارد. به علاوه برند سرمایه انسانی و منافع فردی و اجتماعی هواداران استقلال از موفقیت باشگاه بروی تمایل به پرداخت بر پذیرش باشگاه استقلال(0.235)،(0.190)،(0.265) اثر معنی‌داری داشت. در نهایت ریسک‌های باشگاه(0.278-) اثر منفی و معنی‌داری روی تمایل به پرداخت WTP باشگاه گذاشت.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج تحقیق می‌توان گفت که برای به دست آوردن حمایت و پذیرش عمومی، مسئولین و سیاست‌گذاران باشگاه باید اعتماد عمومی را افزایش دهند و از طرف دیگر، باید به سمت پرورش و حفظ ورزشکاران الگو و دارای برند قدم بردارند، چون این دو عامل موجب افزایش پذیرش و تمایل به پرداخت پول به صورت عمومی برای موفقیت باشگاه خواهند شد.

کلیدواژه‌ها

  • فوتبال
  • باشگاه استقلال
  • ادراک عمومی
  • تمایل به پرداخت
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 80
مدیریت و توسعه ورزش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1401
فایل ها
  • XML
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 80

APA

جوکار, مهدی, رمضانی نژاد, رحیم, مرادی, محمود, & قلیزاده, محمد حسن. (1401). مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی باشگاه استقلال تهران). مدیریت و توسعه ورزش, (), -. doi: 10.22124/jsmd.2021.17561.2401

MLA

مهدی جوکار; رحیم رمضانی نژاد; محمود مرادی; محمد حسن قلیزاده. "مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی باشگاه استقلال تهران)". مدیریت و توسعه ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22124/jsmd.2021.17561.2401

HARVARD

جوکار, مهدی, رمضانی نژاد, رحیم, مرادی, محمود, قلیزاده, محمد حسن. (1401). 'مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی باشگاه استقلال تهران)', مدیریت و توسعه ورزش, (), pp. -. doi: 10.22124/jsmd.2021.17561.2401

VANCOUVER

جوکار, مهدی, رمضانی نژاد, رحیم, مرادی, محمود, قلیزاده, محمد حسن. مدل‌سازی ادراک عمومی از پذیرش و تمایل به پرداخت برای موفقیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال (مطالعه موردی باشگاه استقلال تهران). مدیریت و توسعه ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22124/jsmd.2021.17561.2401

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب