چکیده
هدف از انجام این تحقیق تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده در رابطه علی کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان می باشد.
روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان می باشد. ابزار استفاده شده در پژوهش حاضر فرم جمعیت شناختی مشارکت کنندگان در تحقیق ،پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات ادراک شده سروکوال که توسط پاراسورامان و همکارانش(1988) ، رفتار شهروندی مشتری گروت(2005) و ریسک ادراک شده کارول و همکاران (2014) مورد استفاده قرار گرفت پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ ( (α آزمون شد که پرسشنامه کیفیت خدمات ادراک شده 821/0 ، پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری 912/0، و پرسشنامه ریسک ادراک شده 832/0به دست آمد برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از روش ضریب همبستگی اسپیرمن و روش بوت استراپ و معادلات ساختاری و نرم افزارهای PLS, SPSS استفاده شد.
نتایج نشان داد کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی (852/0= β)؛ (549/15= T) در سطح معنیداری (01/0 > P)؛ اثر غیر مستقیم کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی از طریق ریسک ادارک شده (027/0- = β)؛ آماره تی (774/1= T) در سطح معنیداری (076/0 < P) میباشد.
یافته ها نشان داد کیفیت خدمات ادراک شده اثر مستقیم و مثبتی بر روی رفتار شهروندی مشتری و ریسک ادراک شده دارد همچنین ریسک ادراک شده اثر مثبتی بر روی رفتار شهروندی مشتری دارد