• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان

    نویسندگان

    • نجف آقایی 1
    • مرتضی بابائی دهکردی 2
    • رضا صابونچی 3

    1 گروه مدیریت ورزشی و رسانه ، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران

    2 تربیت بدنی دانشگاه ازاد شهرکرد

    3 گروه تربیت بدنی واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22124/jsmd.2020.16045.2277
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

هدف از انجام این تحقیق تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده در رابطه علی کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان می باشد.
روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان می باشد. ابزار استفاده شده در پژوهش حاضر فرم جمعیت شناختی مشارکت کنندگان در تحقیق ،پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات ادراک شده سروکوال که توسط پاراسورامان و همکارانش(1988) ، رفتار شهروندی مشتری گروت(2005) و ریسک ادراک شده کارول و همکاران (2014) مورد استفاده قرار گرفت پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ ( (α آزمون شد که پرسشنامه کیفیت خدمات ادراک شده 821/0 ، پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری 912/0، و پرسشنامه ریسک ادراک شده 832/0به دست آمد برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از روش ضریب همبستگی اسپیرمن و روش بوت استراپ و معادلات ساختاری و نرم افزارهای PLS, SPSS استفاده شد.
نتایج نشان داد کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی (852/0= β)؛ (549/15= T) در سطح معنی‌داری (01/0 > P)؛ اثر غیر مستقیم کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی از طریق ریسک ادارک شده (027/0- = β)؛ آماره تی (774/1= T) در سطح معنی‌داری (076/0 < P) می‌باشد.
یافته ها نشان داد کیفیت خدمات ادراک شده اثر مستقیم و مثبتی بر روی رفتار شهروندی مشتری و ریسک ادراک شده دارد همچنین ریسک ادراک شده اثر مثبتی بر روی رفتار شهروندی مشتری دارد

کلیدواژه‌ها

  • کیفیت خدمات ادراک شده
  • رفتار شهروندی مشتری
  • ریسک ادراک شده خدمات
  • مرکز ورزشی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 101
مدیریت و توسعه ورزش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1401
فایل ها
  • XML
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 101

APA

آقایی, نجف, بابائی دهکردی, مرتضی, & صابونچی, رضا. (1401). تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان. مدیریت و توسعه ورزش, (), -. doi: 10.22124/jsmd.2020.16045.2277

MLA

نجف آقایی; مرتضی بابائی دهکردی; رضا صابونچی. "تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان". مدیریت و توسعه ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22124/jsmd.2020.16045.2277

HARVARD

آقایی, نجف, بابائی دهکردی, مرتضی, صابونچی, رضا. (1401). 'تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان', مدیریت و توسعه ورزش, (), pp. -. doi: 10.22124/jsmd.2020.16045.2277

VANCOUVER

آقایی, نجف, بابائی دهکردی, مرتضی, صابونچی, رضا. تعیین نقش واسطه ای ریسک ادراک شده بر رابطه کیفیت خدمات ادراک شده و رفتار شهروندی مشتریان مراکز ورزشی شهر اصفهان. مدیریت و توسعه ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22124/jsmd.2020.16045.2277

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب