رابطه بین ویژگی های دموگرافیک و سبک‌های تصمیم‌گیری خرید مشتریان کالاهای ورزشی

فریبا عسکریان؛ فرزانه ترابی نهاد؛ فرناز فخری

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1397، ، صفحه 131-141

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3225

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطه بین ویژگی های دموگرافیک بر تصمیم خرید مشتریان کالاهای ورزشی بر اساس مدل اسپرولز و کندال در شهر تبریز می­باشد.روش شناسی: تحقیق حاضر، توصیفی-پیمایشی بوده و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی385 نفر از مشتریان کالاهای ورزشی شهر تبریز می باشند. ابزار تحقیق، پرسشنامه­ی سبک مصرف‌کننده ...  بیشتر

تأثیر عوامل اجتماعی – اقتصادی بر میزان مشارکت ورزشی خانوارهای شهرستان مراغه

بهرام اکبری؛ فریبا عسکریان؛ سلمان جعفری؛ نسیم اکبری

دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 105-116

https://doi.org/10.22124/jsmd.2017.2448

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر عوامل اجتماعی – اقتصادی بر میزان مشارکت ورزشی خانوارهای شهرستان مراغه بود.روش شناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است که در زمره­ی پژوهش های کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه خانوار‌های شهرستان مراغه است که بر اساس سال‌نامه آماری استان در سال 1390 برابر با 47982 خانوار بودند. نمونه آماری ...  بیشتر

بررسی رابطه بین ارزش ادراک‌شده برندهای ورزشی و قصد خرید مجدد مشتریان

فریبا عسکریان؛ بهزاد اکبرزاده

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 217-231

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ارزش ادراک‌شده برندهای ورزشی و قصد خرید مجدد مشتریان می‌باشد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و جامعه آماری کلیه افرادی هستند که برای خرید به سه  مرکز اصلی خرید کالاهای ورزشی در تبریز مراجعه کردند که 384 نفر به‌صورت غیر تصادفی در دسترس با استفاده از جدول مورگان (حداکثر تعداد آن) و با مراجعه ...  بیشتر

چالش‌های توسعه گردشگری ورزشی منطقه آزاد ارس با تاکید بر نظرات مدیران و کارشناسان

یوسف یاوری؛ فریبا عسکریان؛ محمد خیری شجاعی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 233-244

چکیده
  هدف:  این مطالعه با هدف شناخت و تحلیل چالش‌های توسعه گردشگری ورزشی منطقه آزاد ارس با تاکید بر نظرات مدیران و کارشناسان گردشگری و ورزشی منطقه آزاد ارس به اجرا درآمد.روش‌شناسی: 120 نفر از مدیران و کارشناسان گردشگری و ورزشی به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه عوامل ...  بیشتر

مقایسۀ دیدگاه خبرگان در خصوص موانع جذب حامیان مالی در فوتبال حرفه‌ای ایران

محمد احسانی؛ رحیم رمضانی‌نژاد؛ فریبا عسکریان؛ مهدی آزادان

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1393، ، صفحه 19-31

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسۀ دیدگاه‌ خبرگان در خصوص موانع جذب حامیان مالی در فوتبال حرفه‌ای ایران است. روش‌شناسی: روش پژوهش پیمایشی با نمونه‌ای متشکل از 116 نفر شامل 40 متخصص مدیریت ورزشی، 40 متخصص بازاریابی، 18 مدیرعامل باشگاه و 18 مدیر از حامیان مالی مورد استفاده قرار گرفت. از بین 116 پرسشنامۀ ارسالی به نمونۀ آماری پژوهش 99 پرسشنامه (85 ‏درصد) ...  بیشتر

بررسی موانع سرمایه‌گذاری خصوصی در ورزش استان آذربایجان شرقی

فریبا عسکریان؛ شبنم صدقی

دوره 3، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 69-81

چکیده
  چکیده:هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در ورزش از دیدگاه مالکان باشگاه‌های خصوصی در استان آذربایجان شرقی است.روش شناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است و با استفاده از پرسشنامۀ محقق‌ساخته اجرا شده است که روایی آن را متخصصان تایید کردند و اعتبار آن با روش آلفای کرونباخ 91/0 درصد تایید شد. جامعۀ آماری این ...  بیشتر

بررسی آثار اقتصادی ورود تیم تراکتورسازی تبریز به لیگ برتر فوتبال بر صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی

فریبا عسکریان؛ داود صالح‌نیا

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 41-54

چکیده
  چکیدههدف: رویدادهای ورزشی، منبعی از سود، درآمد و آثار اقتصادی برای هر منطقه محسوب می‌شوند. هدف تحقیق حاضر، تعیین آثار اقتصادی ورود تیم تراکتورسازی تبریز به لیگ برتر فوتبال بر صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی بود.روش‌شناسی: این تحقیق از نوع توصیفیتحلیلی است و به شکل پیمایشی، با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته بر اساس مدل اقتصادی ...  بیشتر