نویسندگان
1
دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی و رسانه های ورزشی دانشگاه مازندران
2
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران
3
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه
,
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
هدف: هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل تاثیر اثربخشی تبلیغات اینترنتی بر برند سازمانی در باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه بود.
روششناسی: پژوهش حاضر از توع توصیفی – همبستگی و تحلیلی است . جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه است که تعداد آنها برابر 180نفر بود ، تعداد 110 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه اثربخشی تبلیغات اینترنتی استاندارد محمدیان و همکاران (1389) و پرسشنامه میزان توجه به برند سازمانی مقیمی و همکاران (1390 ) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها به تایید متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی آنها با آلفای کرونباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی تاییدی با کمک دو نرم افزار SPSS.V.20 و AMOS.V.18 استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان می دهد اثربخشی تبلیغات اینترنتی و ابعاد آن بر میزان توجه برند سازمانی و ابعاد آن با ضریب مسیر 058/0ثاثیر مثبت و معنا داری دارد. درنهایت برازش مدل ذکرشده مطلوب می باشد.
نتیجهگیری: تبلیغات اینترنتی اثربخش می تواند برای مدیران و بازاریابان جهت انجام برنامه ریزی های بهتر به منظور توجه به برند سازمانی و ایجاد فرصت های مناسب برای فعالیت های ورزشی بانوان تاثیر گذار باشد.
- اسفیدانی، محمدرحیم (1386). استراتژی بازاریابی در بازارهای اینترنتی، چاپ اول، تهران، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
- ابراهیمی، حدیث؛ باقری قلعه سلیمی، مرضیه (1394). توسعه برند و نقش تبلیغات بازرگانی (مطالعه موردی: محصولات تبرک). مدیریت بازاریابی، شماره 26، صص 93-114.
- پورکریمی، جواد (1381). تبلیغات رسانهای و تغییر نگرش مخاطبان، رویکردی روانشناختی بر تبلیغات، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 29، صص: 311- 325
- پورغفاری لاهیجی، آزاده (1383). تبلیغات ایران در زیر ذرهبین، مجله الکترونیکی مرکز اطلاعات و مدارک ایران، شماره اول، دوره چهارم.
- حسینی، میرزا حسن (1386). بازاریابی بینالملل، چاپ سوم، تهران، انتشارات پیام نور.
- رمضانی، نسرین (1383). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاههای بدنسازی خصوصی بانوان در سطح شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. صص 14-45.
- فروز فر، علی (1393). اصول و فنون تبلیغات، چاپ سوم، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- کاتلر، فلیپ؛ آرمسترانگ، لویی (1389). اصول بازاریابی، ترجمه مهدی زارع، چاپ اول، تهران، انتشارات مهرجرد-مدیرفردا.
- کفاش پور، آذر؛ هرندی، عطااله؛ فاطمی، سیده زهرا (1393). نقش ارزش برند مبتنی بر مشتری در تأثیر تبلیغات بر پاسخ مصرفکننده، کاوشهای مدیریت بازرگانی، شماره 12، صص 137-148.
- محمدیان، محمود؛ پرهیزگار، محمدمهدی؛ درگی، غلامرضا (1389). شناسایی و اولویتبندی پارامترهای مؤثر در اثربخشی تبلیغات اینترنتی، علوم اجتماعی جهان رسانه، شماره 9، صص64-86.
- مقیمی، سید محمد؛ رمضان، مجید (1390). مدیریت بازرگانی، تهران، انتشارات راه دان، صص 184
- ولی پوری، زهرا (1393). بررسی تأثیر برند سازمانی بر بازاریابی رابطه مند. اولین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب وکار، تبریز، سازمان مدیریت صنعتی دانشگاه تبریزhttp://www.civilica.com/Paper-NDMCONF01-NDMCONF01_073.html/.
- یزدانی، ناصر (1394). ارزیابی اثربخشی تبلیغات اینترنتی در بازار فرش، تحقیقات بازاریابی نوین، سال پنجم، شمارة اول، پیاپی (16)، صص 58-43.
- Ø Chang, H., Rizal, H., & Amin, H (2013). The determinants on consumer behavior towards email advertisement, Journal of Marketing, 22(3): 316-337.
- Ø Dwivedi, A., & Merrilees, B (2013). Brand-extension feedback effects: An Asian branding perspective, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 25 (2): 321–340.
- Ø Erdog˘mus., I., Turan, I (2012). The role of personality congruence perceived quality and prestige on ready – towear brand loyalty, Journal of Marketing, 16(4): 399-417.
- Ø Fiona, H., Leslie, C (2001). Corporate branding and corporate brand performance, European Journal of Marketing, 35(3/4): 441 – 456.
- Ø Geoffrey, J., Simmons, S (2007). I‐Branding: developing the internet as a branding tool, Marketing Intelligence & Planning, 25(6): 544 – 562.
- Guevremont, A., Grohmann, B (2016). The brand authenticity effect: situational and individual-level moderators, European Journal of Marketing, 50(3/4): 320-332.
- Ø Hans, R.K., Demetris, V., Michael C., Alvin, H (2012). Corporate branding and transformational leadership in turbulent times., Journal of Product & Brand Management, 21(3): 192 – 204.
- Ø Jiaxun, H (2012). Sincerity, excitement and sophistication: The different effects of perceived brand personality on brand extension evaluation, Nankai Business Review International, 3(4): 398–412.
- Ø Knox, S., Maklan, S., & Thompson, K.E (2000). Building the unique- M.H. (Eds), The Expressive Organization: Linking Identity, Reputation and the Corporate Brand, Oxford University Press, Oxford, 138-53.
- Ø Martenson, R (2007). Corporate Brand Image, Satisfaction and Store Loyalty, International Journal of Retail & Distribution Management, 35(7): 544-55.
- Ø Otubanjo, B.O., Abimbola, T., & Amujo, O (2010). Conceptualizing -the notion of corporate brand covenant. Journal of Product & Brand Management, 19(6): 410–422.
- Ø Patsioura, F., Vlachopoulou, M., & Manthou, V (2009). A new advertising effectiveness model for corporate advertising web site, Journal of Marketing, 16(3): 372-386.
- Ø Sabrina, V., Uwe, R., Anubha, M (2016). Exploring the impact of employees’ self-concept, brand identification and brand pride on brand citizenship behaviors, European Journal of Marketing, 50(1/2): 58–77.