• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی

    نویسندگان

    • جلیل پورزرنگار 1
    • حسین رجبی نوش آبادی 2
    • ابراهیم علیدوست قهفرخی 3

    1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران

    2 استادیار مدیریت ورزشی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران

    3 دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22124/jsmd.2022.21781.2669
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

هدف: با گسترش فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی مردم، نیازهای جدیدی از جمله توسعه ورزش در جامعه پدید آمده است؛ بنابراین هدف تحقیق، مدل رسانه‌های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی است.
روش‌شناسی: این تحقیق به روش کیفی با رویکرد داده‌بنیاد (اشتراوس و کوربین) انجام گرفت. اطلاعات از طریق مطالعات اسنادی و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با جامعه آماری شامل 15 نفر از اساتید و صاحب‌نظران آگاه به موضوع تحقیق تا رسیدن به اشباع نظری به دست آمد. روش نمونه‌گیری غیرتصادفی و هدفمند است. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها از روش‌های کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد.
یافته‌ها: در نتیجه تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، 5 مقوله اصلی، 20 مقوله فرعی و 162 مفهوم یا کد باز شناسایی شد. عوامل علّی: (نیروی انسانی، کاربران، ورزشکاران و تعامل افراد)؛ عوامل زمینه‌ای: (پیشرفت فناوری، سهولت دسترسی، کثرت اطلاعات، پویایی، آزادی بیان و قیمت بهینه)؛ عوامل تأثیرگذار: (بازدارنده‌ها، فیلترینگ)، راهبردها: (مدیریت رسانه، معرفی ورزش‌های نوین، بهره‌گیری از فرصت‌ها، سرمایه‌گذاری، اقدامات فرهنگی - اجتماعی) و پیامدها (توسعه ورزش همگانی، مقبولیت رسانه‌های اجتماعی، مشارکت مردمی) معرفی شدند.
نتیجه‌گیری: با توجه به طراحی مدل این تحقیق، به‌نظر می‌رسد با اجرای الگوی تحقیق و بهره‌مندی از دستاوردهای آن می‌توان در توسعه ورزش همگانی از طریق رسانه‌های اجتماعی بهره برد.

کلیدواژه‌ها

  • "مدل"
  • "رسانه‌های اجتماعی"
  • "توسعه"
  • "ورزش همگانی"
  • "فعالیت‌های ورزشی"
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 170
مدیریت و توسعه ورزش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1401
فایل ها
  • XML
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 170

APA

پورزرنگار, جلیل, رجبی نوش آبادی, حسین, & علیدوست قهفرخی, ابراهیم. (1401). مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی. مدیریت و توسعه ورزش, (), -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21781.2669

MLA

جلیل پورزرنگار; حسین رجبی نوش آبادی; ابراهیم علیدوست قهفرخی. "مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی". مدیریت و توسعه ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21781.2669

HARVARD

پورزرنگار, جلیل, رجبی نوش آبادی, حسین, علیدوست قهفرخی, ابراهیم. (1401). 'مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی', مدیریت و توسعه ورزش, (), pp. -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21781.2669

VANCOUVER

پورزرنگار, جلیل, رجبی نوش آبادی, حسین, علیدوست قهفرخی, ابراهیم. مدل رسانه‏ های اجتماعی در توسعه ورزش همگانی. مدیریت و توسعه ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22124/jsmd.2022.21781.2669

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب