• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

مدیریت و توسعه ورزش

  1. صفحه اصلی
  2. ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

فرم ها

ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی

    نویسندگان

    • حوریه دهقان پوری 1
    • خدیجه لطفی یامچی 2
    • رقیه سرلاب 3

    1 استادیار مدیریت و برنامه ریزی ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود

    2 دانشگاه مازندران

    3 استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه. دانشکده علوم ورزشی

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22124/jsmd.2020.15426.2224
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • اشتراک گذاری

چکیده

هدف: هدف این پژوهش ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی می‌باشد.
روش‌شناسی: این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- تحلیلی می‌باشد و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه‌ی آماری پژوهش، مدیران و متخصصین ورزشی، کارآفرینان و کارگزاران گردشگری شمال‌غرب کشور بودند. حجم نمونه‌ی آماری 220 نفر برآورد شد. روش نمونه‌گیری، احتمالی پیچیده از نوع خوشه‌ای چند مرحله‌ای بود. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه بود. داده‌ها به روش مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار SPSS و AMOS تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج نشان داد، خط‌مشی‌گذاری بر توسعه‌ی گردشگری ورزشی، بر گرایش کارآفرینانه، و بر بازارگرایی، و گرایش کارآفرینانه بر توسعه‌ی گردشگری ورزشی تأثیر‌ مثبت و معنی‌داری دارند. هم‌چنین شاخص‌های برازش مدل، همگی مطلوب و نشان‌دهنده‌ی تأیید مدل پژوهش است.
نتیجه‌گیری: خط‌مشی‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری مستلزم شناسایی انگیزه‌ها و تقاضاهای گردشگران از طریق بازاریابی است. گرایش کارآفرینانه متولیان گردشگری ورزشی برای از بین بردن موانع گردشگری و برنامه‌ریزی جامع، می‌تواند تنوع محیط‌های تفریحی و سیاحتی را برای منطقه و کشور فراهم آورد.

کلیدواژه‌ها

  • خط‌مشی‌گذاری
  • گردشگری ورزشی
  • گرایش کارآفرینانه
  • بازارگرایی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 131
مدیریت و توسعه ورزش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1401
فایل ها
  • XML
اشتراک گذاری
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 131

APA

دهقان پوری, حوریه, لطفی یامچی, خدیجه, & سرلاب, رقیه. (1401). ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی. مدیریت و توسعه ورزش, (), -. doi: 10.22124/jsmd.2020.15426.2224

MLA

حوریه دهقان پوری; خدیجه لطفی یامچی; رقیه سرلاب. "ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی". مدیریت و توسعه ورزش, , , 1401, -. doi: 10.22124/jsmd.2020.15426.2224

HARVARD

دهقان پوری, حوریه, لطفی یامچی, خدیجه, سرلاب, رقیه. (1401). 'ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی', مدیریت و توسعه ورزش, (), pp. -. doi: 10.22124/jsmd.2020.15426.2224

VANCOUVER

دهقان پوری, حوریه, لطفی یامچی, خدیجه, سرلاب, رقیه. ارائه مدل تأثیر خط‌مشی‌گذاری بر توسعه گردشگری ورزشی با نقش میانجی گرایش کارآفرینانه و بازارگرایی. مدیریت و توسعه ورزش, 1401; (): -. doi: 10.22124/jsmd.2020.15426.2224

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب