دانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Identify and analyze the obstacles in communications and information technology development in Sports & Youth Office of East Azarbaijan provinceشناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از روش ANP: مطالعه موردی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی118272910.22124/jsmd.2018.2729FAمیثمنوری خان یوردیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی
دانشگاه تهرانمهدیبشیریاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجانرسولفرجیاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجانJournal Article20170319<strong>Objective:</strong> The aim of this study was to identify and analyze the obstacles in communications and information technology development in Sports & Youth office of East Azarbaijan province. <br /><strong>Methodology:</strong> The present study was done with descriptive-survey method. In order to prioritize the obstacles in information and communications technology development in the organization, the questioners of the researchers was designed and completed by 66 employee of Sports & Youth office of East Azarbaijan province. The data were analyzed by ANP, in significance level of 0.05 with using of SPSS 22 software and Super Decisions. <br /><strong>Results</strong>: According to the findings, it was determined that inner and outer context were of the most important factors in information and communications technology development in Sports & Youth office of East Azarbaijan Province compared to the others; and ANP method determined that the outer context with the final weight of (0.517661) is in priority and intent with the final weight of (0.037778) was at the end of priority. <br /><strong>Conclusion:</strong> Due to the importance of outer context factor in obstacles of information technology development in sport organizations, it can be stated that the managers of sports organizations should design a suitable plan in order to eliminate the obstacles.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود.<br /> <strong>روششناسی:</strong> این ﭘﮋوﻫﺶ به روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ انجام شد. 66 کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، به منظور شناسایی موانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، پرسشنامه محقق ساخته را تکمیل نمودند. دادهها با استفاده از مدل ANP، در سطح معنیداری 05/0 با نرمافزار SPSS 22 و Super Decisions مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.<br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> با توجه به یافتهها مشخص شد که بافت بیرونی و درونی نسبت به سایر عاملها، مهمترین عوامل در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی میباشند. همچنین روش ANP نشان داد که بافت بیرونی با وزن نهایی(517661/0)، در اولویت اول و نیات با وزن نهایی(037778/0) در اولویت آخر قرار دارند. <br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> با توجه به اهمیت عامل بافت بیرونی به عنوان مانع توسعه فناوری اطلاعات در سازمان ورزش میتوان بیان کرد مدیران سازمانهای ورزشی باید در جهت رفع این موانع، برنامهریزیهای مناسبی تدوین نمایند.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2729_482a2cf44cfbf60facdcff681d28fca4.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Determining the validity and reliability of Moral Decision-making questionnaire in Sportتعیین روایی و پایایی پرسشنامه تصمیمگیری اخلاقی در ورزش1929284210.22124/jsmd.2018.2842FAحسینپورسلطانی زرندیاستادیار دانشگاه پیام نورمحمدعلیقرهدانشیار گروه مدیریت ورزشیJournal Article20050905<strong>Objective:</strong> The aim of this study was to determine the validity and reliability of Moral Decision-making Questionnaire in Sport. <br /><strong>Methodology:</strong> The statistical population of this study was the athletes in the Iran out of which 262 questionnaires were collected. Measurement Instrument was a questionnaire of 20-item used Moral Decision-making (Martin et al, 2007) with three subscales (Acceptance of Cheating, Keeping Winning in Proportion, Acceptance of Gamesmanship). Validity of questionnaire was accepted after translation by professors sport management specialists. Statistical methods were descriptive indexes for describing data, Cronbach`s alpha for determining validity, analysis of an accepting factor to determine the structures validity was used. <br /><strong>Results:</strong> Analytical results showed (α=0.78) reliability for Moral Decision-making questionnaire. All questions had a significant relationship with their agent in reliability of Structure, the amount of relationship and T-value, and they could be a good predictor for their agent. X<sup>2</sup>/df=3.26, RMSEA=0.064 indexes and NFI=0.90, CFI=0.90 and GFI=0.94 also confirmed the goodness of models. Also, the results about the relations of factors with the meaning of Moral Decision-making showed that all factors could be a good predictor for the concept of Moral Decision-making. <br /><strong>Conclusion:</strong> Questionnaire ethical decision making reliable and valid measure that can be used to evaluate ethical decision-making in the field of sports and reliable and consistent results are achieved.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف از این پژوهش تعیین روایی و پایایی پرسشنامه تصمیمگیری اخلاقی در ورزش بود.<br /> <strong>روششناسی:</strong> جامعه آماری این پژوهش را ورزشکاران رشتههای ورزشی مختلف در سطح ایران تشکیل دادند که از بین آنها تعداد 262 پرسشنامه جمعآوری شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه تصمیمگیری اخلاقی مارتین (2007) که مشتمل بر 20 سؤال بوده و شامل مؤلفههای پذیرش تقلب، مقدار نگه داشتن برد و پذیرش بازی ماهرانه میباشد استفاده شد. روش پژوهش از نوع توصیفی بوده که به صورت میدانی به اجرا درآمده است. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید مدیریت ورزشی به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی و آزمونهای آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه استفاده شد.<br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> نتایج نشان داد پایایی پرسشنامه تصمیمگیری اخلاقی 78/0 میباشد. در خصوص روایی سازه و بر اساس میزان روابط و T-value، تمامی سؤالات رابطه معناداری با عاملها داشتند و توانستند پیش بینی کننده خوبی برای عامل خود باشند. شاخـصهای نسبت x<sup>2</sup> به df (26/3)، 064/0=RMSEA و همچنین 90/0=NNFI، 90/0=CFI و 94/0=GFI هم برازش مدل را تأیید کردند. همچنین در خصوص روابط عاملها با مفهوم تصمیمگیری اخلاقی نتایج نشان داد که تمامی عاملها توانستند پیشگوی خوبی برای مفهوم تصمیمگیری اخلاقی باشند.<br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> پرسشنامه تصمیمگیری اخلاقی مقیاسی قابل اطمینان و معتبری است که میتوان برای ارزیابی تصمیمگیری اخلاقی در حوزه ورزش استفاده نمود و نتایج پایا و باثباتی هم به دست آورد.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2842_58021f49164caaefa9b2c323417e1be2.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Study the sociological institutionalisation of pablic sport in the country and provide favourable model (with the approach of Grounded Theory)مطالعهی جامعهشناختی نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور و ارائه مدل مطلوب (با رهیافت گراندد تئوری)3147284310.22124/jsmd.2018.2843FAاعظمشیروییدکتری جامعهشناسی گروههای اجتماعی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی تهرانساراکشکردانشیار دانشگاه علامه طباطبائیرضااسماعیلیاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگانحسیناسدیاستادیار جامعهشناسی دانشگاه آزاد اسلامی آشتیانJournal Article20160628<strong>Objective:</strong> Organized sports phenomenon that can be studied from various aspects one of the most important aspects of sport is universal and in a sense it the aim of institutionalizing sociological study of sport in the country and a model is available and desirable. <br /><strong>Methodology:</strong> The research method is qualitative, grounded theory study. The population of this study consisted of 18 experts and professors (sports management and sociology) are through in-depth interviews were conducted to collect data from them. The data from 18 interviews grounded theory, was also encoded and analyze samples were selected through purposive sampling. <br /><strong>Results: </strong>Based on the results obtained and the model can be argued that Family, social media, institutionalized structure and lived experience of sport institute in Iran are effective <br /><strong>Conclusion:</strong> The proposed solution of this study is to provide a comprehensive model for all sports in the country and there is also a systematic program of all social institutions is to institutionalize the sport in everyday life life and be implemented.<strong>هدف:</strong> ورزش پدیدهای سازمان یافته است که از جنبههای گوناگون قابل بررسی است. یکی از مهمترین جنبههای آن همگانی بودن آن و به تعبیری ورزش همگانی است. هدف از تحقیق حاضر مطالعه جامعهشناختی نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور و ارائه مدل مطلوب میباشد.<br /> <strong>روششناسی: </strong>روش تحقیق در این پژوهش کیفی و از نوع گراندد تئوری است. جامعه آماری این پژوهش 18 نفر از متخصصان و اساتید (مدیریت ورزشی و جامعهشناسی) میباشند که از طریق مصاحبه عمیق به جمعآوری اطلاعات از آنها پرداخته شد. سپس دادههای حاصل از 18 مصاحبه به روش تئوری سازی داده بنیاد، کدگذاری و تجزیه تحلیل گردید. همچنین نمونهها از طریق نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند.<br /> <strong>یافته ها: </strong>بر اساس نتایج تحقیق و مدل به دست آمده میتوان عنوان کرد که خانواده، رسانه جمعی، سیاستگذاری کلان و انسجام ساختارها و تجربه زیسته در نهادینه کردن ورزش همگانی در ایران مؤثر هستند.<br /> <strong>نتیجه گیری: </strong>راهکار پیشنهادی این پژوهش ارائه مدل جامع برای همگانی شدن ورزش در کل کشور و همچنین وجود برنامه سیستماتیک بین همه نهادهای اجتماعی میباشد تا نهادینه کردن ورزش همگانی در زندگی روزمره مردم حیات یافته و به اجرا درآید.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2843_fc25dcd98b6f44c2432d03328717e88c.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Designing the Structural Model of Human Resource Management Policies and Organizational Performance in Ministry of Sport and Youthطراحی الگوی ساختاری سیاستهای مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان5069284510.22124/jsmd.2018.2845FAزهرابیگمیاستادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدانمهرزادحمیدیدانشیار گروه مدیریت ورزش، دانشگاه تهرانسید نصراللهسجادیدانشیار گروه مدیریت ورزش، دانشگاه تهرانحبیبهنریدانشیار گروه مدیریت ورزش، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران0000-0002-1179-427XJournal Article20150118<strong>Objective:</strong> The main purpose of this research was designing the structural model of human resource management policies and organizational performance in Ministry of Sport and Youth. <br /><strong>Methodology: </strong>Research method was Descriptive and correlation type. The target population was 466 experts of Ministry of Youth and Sport. Using krejcie- Morgan table, the sample size was determined 214. However, due to need of adequate statistical method, 320 questionnaires were distributed. From returned questionnaire (312), 294 questionnaires were suitable that considered as sample size. The research instruments included basic demographic information, human resource management policies questionnaire, organizational efficiency (Pinprayong & Siengtai, 2012) and organizational effectiveness (Hsu, 2002). To identify the dimensions of variables, factor load and construct validity, confirmatory and exploratory factor analysis was used with varimax rotation. Data analysis was done by test sampling adequacy (KMO) and Bartlett, Pearson correlation, regression, factor analysis, path analysis and structural equation modeling techniques with using SPSS and LISREL software. <br /><strong>Results: </strong>Exploratory factor analysis identified five dimensions for Human Resource Management policies and tow dimensions for organizational performance that explained 61 and 44 percent of total variance. Multiple regression coefficients between human resource management policies and organizational performance were significant at % 99 confidence level. Human resource management policies predicted 51 percent of variance of organizational performance. The proposed research model had good fit in target population. Path analysis showed that coefficient effect of human resource management policies on organizational performance was %61. <br /><strong>Conclusion: </strong>According the results, human resource management policies and its dimensions could explain organizational effectiveness and efficiency and should be applied in policy - making by managers.<strong>هدف:</strong> این پژوهش با هدف طراحی الگوی ساختاری سیاستهای مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان انجام شد.<br /> <strong>روش شناسی:</strong> روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری، کارشناسان وزارت ورزش و جوانان(466 نفر) بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی ـ مورگان 214 نفر بود. اما به جهت پیش فرضهای لازم روشهای آماری، پرسشنامه ها بین 320 نفر توزیع گردید. از312 پرسشنامه مرجوع، 294پرسشنامۀ قابل استفاده، بعنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه اطلاعات فردی، سیاستهای مدیریت منابع انسانی، کارایی سازمانی پین پریانگ و سینگ سای(2012) و اثربخشی سازمانی هسو(2002) بود. از تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی با چرخش متعامد، برای شناسایی عوامل متغیرهای تحقیق و روایی ساختاری ابزار استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمونهای KMO وکرویت بارتلت، همبستگی پیرسون، رگرسیون چند متغیره، تحلیل عاملی، تحلیل مسیر و برای ارایه مدل معادلات ساختاری، از نرم افزارهای SPSS و لیزرل استفاده شد.<br /> <strong>یافته ها:</strong> تحلیل عاملی اکتشافی پنج عامل برای سیاستهای مدیریت منابع انسانی و دو عامل برای عملکرد سازمانی شناسایی نمود که به ترتیب 61 و 44 درصد واریانس کل را تبیین می نمودند. ضریب همبستگی چندگانه (مولتیپل رگرسیون) بین ابعاد سیاستهای مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی در سطح اطمینان 99 درصد، معنی دار و حدود 51 درصد تغییرات عملکرد سازمانی متأثر از مؤلفههای سیاستهای مدیریت منابع انسانی بود. مدل تحقیق نیز از برازش مطلوبی برخوردار بود. تحلیل مسیر نشان داد سیاستهای مدیریت منابع انسانی دارای ضریب اثر 61/0 بر عملکرد سازمانی می باشد.<br /> <strong>نتیجه گیری: </strong>با توجه به نتایج، سیاستهای مدیریت منابع انسانی و ابعاد آن، قدرت تبیین اثربخشی و کارایی سازمانی را دارا می باشند و در سیاستگذاری های منابع انسانی باید مورد توجه مدیران قرار گیرند.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2845_c29b95a30dcb0a59c45397ece3f84a48.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180220Prediction Model of Job Involvement based on quality of work life and organizational justice of Physical Education Teachers in Shiraz City : the mediating role of conflict and organizational commitmentمدل پیش بینی دلبستگی شغلی بر اساس کیفیت زندگی کاری و عدالت سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز: نقش واسطه ای تعارض و تعهد سازمانی7185296910.22124/jsmd.2018.2969FAمرضیهتاجوراندانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیرازمحمد حسنصیفدانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانJournal Article20151231<strong>Objective:</strong> The present study aimed at Prediction Model of Job Involvement based on quality of work life and organizational justice emphasizing the mediating role of conflict and organizational commitment of physical education teachers in Shiraz City. <br /><strong>Methodology:</strong> In this descriptive-co relational study , the data were collected through organizational justice(Niehoff & Moorman), organizational commitment (Allen & Meyer) job involvement (Kanungo), quality of work life (Walton) and conflict (Rabins) questionnaires which was completed by a number of 237 physical education teachers in shiraz city. The participants of the study were selected through a random cluster sampling from among a number of 617 volunteers. The data were analyzed by Path analysis using LISER 8. 50. <br /><strong>Results</strong>: Results showed that quality of work life variable have indirect positive effect on job involvement through the mediation of conflict and organizational commitment variables. Organizational justice has indirect positive effect on job involvement through the mediation of organizational commitment and conflict variables. Conflict variable have indirect negative on job involvement through the mediation of organizational commitment variable. <br />Moreover the organizational commitment, quality of work life, organizational justice and conflict variables had a direct effect on job involvement. <br /><strong>Conclusion:</strong> The results imply the importance of job involvement and its related <br />Factors. Thus, Job Involvement should be noticed in all policy-making related to education.<strong>هدف: </strong>این مطالعه با هدف ارائه مدل پیش بینی دلبستگی شغلی بر اساس متغیر های کیفیت زندگی کاری و عدالت سازمانی با تاکید بر نقش واسطه ای تعارض و تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز انجام شده است.<br /> <strong>روششناسی:</strong> در این مطالعه توصیفی همبستگی، داده های لازم از طریق پرسشنامه های عدالت سازمانی نیهوف و مورمن(1993) تعهد سازمانی آلن و می یر(1990) دلبستگی شغلی کانونگو(1982) کیفیت زندگی کاری والتون(1974) و تعارض رابینز(1982) که توسط یک نمونه 237 نفری از معلمان تربیت بدنی شهر شیراز تکمیل شده است، جمع آوری گردید. افراد نمونه از میان 617 نفر جامعه آماری از طریق روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. داده ها به کمک روش آماری تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار لیزرل 7/8 تحلیل شد.<br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> یافته ها نشان داد که متغیر کیفیت زندگی کاری از طریق متغیرهای تعارض و تعهد سازمانی بر دلبستگی شغلی و متغیر عدالت سازمانی از طریق متغیرهای تعهد سازمانی و تعارض بر دلبستگی شغلی دارای اثر غیر مستقیم و مثبت می باشد. متغیر تعارض نیز از طریق متغیر تعهد سازمانی بر دلبستگی شغلی دارای اثر غیر مستقیم و منفی می باشد. همچنین متغیر های تعهد سازمانی، کیفیت زندگی کاری، عدالت سازمانی و تعارض بر دلبستگی شغلی تاثیر مستقیم داشتند.<br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> یافته های پژوهش بیانگر اهمیت دلبستگی شغلی و فاکتورهای مرتبط با آن می باشد. بنابراین دلبستگی شغلی را می بایست در سیاست های مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه قرار داد.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2969_373d02ac0c082ad44a045fb7395aa558.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Examine the mediating effects of organizational factors on the success of sports customer relationship managementبررسی نقش واسطهای عوامل سازمانی برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان ورزشی8798284610.22124/jsmd.2018.2846FAسجـادپاشایـیدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه تبریزفـاطمهعبـدویاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریزJournal Article20151118<strong>Objective:</strong> The aim of this study was to investigate the effects of initiatives organizational factors (leadership, personnel, and organizational factors) on the success of sports customer relationship management. <br /><strong>Methodology:</strong> The method of this research in terms of the target is developmental and in terms of nature is exploratory. For this purpose, from among the 76 hotels in six metropolitan cities that were (three, four and five stars), 67 hotels which have active sports service sectors were selected randomly according to Morgan’s table as the statistical sample. In order to collect information, the Garrido and Mendoza (2011) and the most important criteria for the success of customer relationship management (2000) standard questionnaires were used. For testing the theories structural equation model was used. <br /><strong>Results</strong>: The results of this study showed that the organizational variables (leadership, staff, and organizational structure) affect the success of customer relationship management. But it seems they have a significant role in mediating of other factors (customer / business knowledge management / knowledge management influence / IT customer relationship management), on the success of customer relationship management in the sports service sector in hotels. <br /><strong>Conclusion:</strong> If sports service sectors in hotels use customer relationship management measures with knowledge management in order to establish a close and continuous relationship with customers, the project will be successful.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثرات واسطه عوامل سازمانی(رهبری، کارکنان، عوامل سازمانی) بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان ورزشی میباشد.<br /> <strong>روششناسی:</strong> روش تحقیق ازنظر هدف از نوع تحقیقات توسعهای و ازنظر ماهیت از نوع تحقیقات اکتشافی است که اطلاعات لازم از طریق مصاحبه، مشاهده، بررسی ادبیات نظری و پرسشنامه گردآوریشده است. بدین منظور از بین 76 هتل (سه، چهار، پنج ستاره) شش کلانشهر ایران که دارای بخش فعال خدمات ورزشی هستند، حدود 67 هتل بهصورت تصادفی طبق جدول مورگان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات نیز از پرسشنامه استاندارد گاریدو و مندوزا (2011) و معیارهای مهم برای موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (2000) استفاده شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد.<br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد، متغیرهای سازمانی(رهبری، کارکنان، ساختار سازمانی) بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر گذار هستند. ولی به نظر می رسد آنها با نقش واسطهای عوامل دیگر (مشتریمداری / کسب مدیریت دانش / نفوذ مدیریت دانش/ فناوری مدیریت ارتباط با مشتری) بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در بخش خدمات ورزشی هتلها نقش بسزایی دارند. <br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> با توجه به یافتههای پژوهش، اگر بخش خدمات ورزشی هتلها ابتکارات لازم مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری را انجام دهند، و سعی کنند پیشرفتهترین تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری را برای مشتری مداری بدست آورند، در اجرای پروژه مدیریت ارتباط با مشتری موفق خواهند شد.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2846_664663876cd8eafddf198801b590e9f2.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311The impact of corporate brand advertising effectiveness online-based model developed in women aerobics clubs Kermanshah Provinceتدوین مدل تاثیر اثربخشی تبلیغات اینترنتی بربرند سازمانی در باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه160179284910.22124/jsmd.2018.2849FAفروغمحمدیدانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی و رسانه های ورزشی دانشگاه مازندرانمعصومهکلاته سیفر یدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه مازندراننریمانرحمانی تباردانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد کرمانشاهJournal Article20160415<strong>Objective:</strong> The main objective of this study was to design the brand's impact on organizational effectiveness of Internet advertising in women aerobics clubs Kermanshah province. <br /><br /><strong>Methodology:</strong> The study was a descriptive - correlation and analysis. The study population consisted of all employees are women aerobics clubs<br /> Kermanshah province, of which there are 110 cases against 180 people who were selected by simple random sampling, Mohammedan et al standard questionnaire online advertising effectiveness (1389) and a questionnaire regarding the corporate brand resident Moghimi et al (1390) were used. Face and content validity of the questionnaire was confirmed by experts in sports management. Cronbach's alpha reliability. For data analysis, descriptive and inferential statistical procedures including confirmatory factor analysis was performed with the help of two software SPSS.V.20 and AMOS.V.18. <br /><br /><strong>Results</strong>: The results show the effectiveness of online advertising and its dimensions on the matter of corporate brand and size by a factor of Route 058/0 affect the positive and meaningful. Finally, the model above is desirable. <br /><br /><strong>Conclusion:</strong> Internet advertising can be effective for managers and marketers to do better planning for corporate brand and opportunities for sports activities affect women.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل تاثیر اثربخشی تبلیغات اینترنتی بر برند سازمانی در باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه بود.<br /><br /> <strong>روششناسی:</strong> پژوهش حاضر از توع توصیفی – همبستگی و تحلیلی است . جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان باشگاههای ایروبیک بانوان استان کرمانشاه است که تعداد آنها برابر 180نفر بود ، تعداد 110 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه اثربخشی تبلیغات اینترنتی استاندارد محمدیان و همکاران (1389) و پرسشنامه میزان توجه به برند سازمانی مقیمی و همکاران (1390 ) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها به تایید متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی آنها با آلفای کرونباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی تاییدی با کمک دو نرم افزار SPSS.V.20 و AMOS.V.18 استفاده شد.<br /><br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> نتایج تحقیق نشان می دهد اثربخشی تبلیغات اینترنتی و ابعاد آن بر میزان توجه برند سازمانی و ابعاد آن با ضریب مسیر 058/0ثاثیر مثبت و معنا داری دارد. درنهایت برازش مدل ذکرشده مطلوب می باشد<strong>.</strong><br /><br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> تبلیغات اینترنتی اثربخش می تواند برای مدیران و بازاریابان جهت انجام برنامه ریزی های بهتر به منظور توجه به برند سازمانی و ایجاد فرصت های مناسب برای فعالیت های ورزشی بانوان تاثیر گذار باشد.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2849_0aefa536009581db973147b07d780e62.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Design a model for determining Relationship between Football fan identification and collective self-esteem based on social mediaارائه مدل رابطه هم هویتی و عزتنفس جمعی هواداران ورزش فوتبال بر مبنای رسانههای اجتماعی180199285010.22124/jsmd.2018.2850FAبهزادایزدیاستادیار، دانشگاه کردستانهیوابادزهرهدانشآموخته کارشناسی ارشد دانشگاه کردستانJournal Article20151130<strong>Objective:</strong> Sports spectatorship is one of people's favorite pastimes. Besides attending games in person, sports fans use a wide variety of social media keep up with their favorite teams that leads to more identification and self-esteem. So, the purpose of this research was design a model for determining Relationship football fan identification and collective self-esteem based on social media. <br /><strong>Methodology:</strong> The research method was descriptive and survey that data were gathered through questionnaire. The statistical population was consisted the fans of Teraktorsazi football club in a match with the team of Qatar Lekhwiya Sports Club that the number 248 were selected randomly. Structural equation models (SEM) were used to analyze the data. <br /><strong>Results</strong>: Results indicated that social media usage effect positively on fan identification (β= 0/88). Also, fan identification affect significantly on collective self-esteem (β= 1.03). <br /><strong>Conclusion:</strong> Sports fans use social media to achieve and maintain their positive social identity through intergroup differentiation from rival teams and manage their feelings and self-esteem through associating with a successful team.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت میباشد علیرغم حضور در بازیها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با تیمهای مورد علاقه خود استفاده میکنند که منجر به هم هویتی و عزتنفس بیشتر آنها میشود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزتنفس جمعی هواداران ورزش فوتبال بر مبنای رسانههای اجتماعی بود.<br /> <strong>روششناسی:</strong> روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود که گردآوری دادهها بهصورت میدانی و از طریق پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری شامل هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در بازی این تیم با تیم لخویا قطر میباشد که تعداد 248 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. از مدلسازی معادلات ساختاری جهت آزمون فرضیهها و طراحی مدل استفاده گردید.<br /> <strong>یافتهها:</strong> یافتههای حاصل از این پژوهش نشان داد که استفاده از رسانههای اجتماعی تأثیر مثبتی و معناداری بر متغیر تعیین هویت هواداران دارد (88/0=β). همچنین مطابق نتایج، تعیین هویت هواداران بر عزتنفس جمعی آنان تأثیر مثبت و معنیداری دارد (03/1=β).<br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> هواداران ورزشی از رسانههای اجتماعی برای دستیابی و حفظ هویت اجتماعی مثبت از طریق تمایز بین تیمهای رقیب و مدیریت احساسات و عزتنفس خود بهواسطه ارتباط با یک تیم موفق استفاده میکنند.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2850_4a8f1153a69215f44bea1017798d95dc.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Barriers of Handball Development in Sabzevar and Presenting Strategiesموانع توسعه هندبال سبزوار و ارائه راهکار134151285110.22124/jsmd.2018.2851FAافسانهکیخسرویدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه حکیم سبزواریمحمدرضامعین فردهیات علمی دانشگاه حکیم سبزواریمحمدرضاحامدی نیاهیات علمی دانشگاه حکیم سبزواریپروینشوشی نسبسبزوار. دانشگاه حکیم سبزواری. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشیJournal Article20160123<strong>Objective:</strong> The purpose of the study was to investigate the barriers and restrictions of the handball development in Sabzevar and providing strategies development solutions. <br /><strong>Methodology:</strong> The research was a descriptive – survey study. The research tool was a researcher made questionnaire which was used after determining superficial and content validity and reliability(α= 0.95). Confirmatory factor analysis was used to confirm the tool validity. The research society were all the handball specialists and coaches in Sabzevar (220 persons). The statistical sample selection was purposive. Kolmogorov-Smirnov test was used to assess the normality of data distribution, as well as Welch test was used to determine a significant difference between the respondents’ views and Dunnett post hoc test was used to consider the respondents’ views. Confirmatory factor analysis test was used to prioritize the barriers. <br /><strong>Results</strong>: Lack of industry in Sabzevar and limitation in financial support from the industrial, weakness of the management in the Handball Association of Sabzevar, lack of experienced coaches and experts in Sabzevar, absence of a mechanism to encourage and appreciate the people and fans involved in handball in the city and lack of efficient use of available facilities were the most important barriers for handball development in Sabzevar.. <br /><strong>Conclusion:</strong> Profiting of private sector, benefiting of competent, skillful and experienced staffs, protecting local sport publications and initiation of websites exclusively for handball and suitable utilization of sport facilities are some of the suggested strategies in current research which perhaps are keys for raising interest and revitalization of handball in Sabzevar.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف پژوهش حاضربررسی موانع و محدودیتهای توسعه ورزش هندبال در شهرستان سبزوار و ارائه راهکارهای توسعه پایدار بود.<br /> <strong>روششناسی:</strong> این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود و به شکل میدانی انجام شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساختهای بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت (95/0=α). جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان، متخصصین و مربیان صاحبنظر در حوزه هندبال بودند (250 نفر). روش نمونهگیری به صورت هدفمند بود. از آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع دادهها، برای تعیین معناداری تفاوت بین دیدگاههای گروههای پاسخدهنده از آزمون ولچو برای بررسی دیدگاههای گروههای پاسخدهنده از آزمون تعقیبی دانت استفاده شد. برای اولویتبندی موانع و گویهها از آزمون تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. پس ازتجزیه و تحلیل اطلاعات به تعیین راهکارهای توسعه پایدار بر اساس روش دلفی پرداخته شد.<br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> صنعتی نبودن شهر سبزوار و محدودیت در پشتیبانی مالی از بخش صنعتی، ضعف مدیریت در فدراسیون هندبال و هیئت هندبال سبزوار، عدم استفاده از مربیان باتجربه، متخصص و متعهد در هندبال شهرستان، عدم وجود سازوکاری جهت تشویق و تقدیر از افراد و دستاندرکاران و حامیان ورزش هندبال شهرستان و عدم استفاده بهینه از اماکن و تأسیسات ورزشی موجود مهمترین موانع توسعه هندبال از دیدگاه پاسخدهندگان بوده است. <br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> بهرهگیری از بخش خصوصی، استفاده از نیروهای متخصص، شایسته و باتجربه، حمایت از نشریات ورزشی محلی و راهاندازی سایتهای اینترنتی مختص هندبال و بهرهبرداری مناسب از اماکن و تأسیسات ورزشی از جمله راهکارهای پیشنهاد شده میباشد.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2851_46da4978cdf340d6e0dd0e8da3b49896.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180311Evaluation of the effect of sports shop environmental attractions in Tabriz on customer purchase behaviorبررسی تاثیر جاذبههای محیط فروشگاههای ورزشی شهر تبریز بر رفتار خرید مشتریان154165285210.22124/jsmd.2018.2852FAسهیلاتوحیدیدانش آموخته کارشناسی ارشد،گروه تربیت بدنی، واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانحمیدجنانیاستادیار گروه تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانJournal Article20151013<strong>Objective:</strong> The aim of this study was to identify and analyze the obstacles in communications and information technology development in Sports & Youth office of East Azarbaijan province. <br /><strong>Methodology:</strong> The present study was done with descriptive-survey method. In order to prioritize the obstacles in information and communications technology development in the organization, the questioners of the researchers was designed and completed by 66 employee of Sports & Youth office of East Azarbaijan province. The data were analyzed by ANP, in significance level of 0.05 with using of SPSS 22 software and Super Decisions. <br /><strong>Results</strong>: According to the findings, it was determined that inner and outer context were of the most important factors in information and communications technology development in Sports & Youth office of East Azarbaijan Province compared to the others; and ANP method determined that the outer context with the final weight of (0.517661) is in priority and intent with the final weight of (0.037778) was at the end of priority. <br /><strong>Conclusion:</strong> Due to the importance of outer context factor in obstacles of information technology development in sport organizations, it can be stated that the managers of sports organizations should design a suitable plan in order to eliminate the obstacles.<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر جاذبههای محیط فروشگاههای ورزشی شهر تبریز بر رفتار خرید مشتریان بود.<br /> <strong>روششناسی:</strong> روش پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز بودند. 357 نفر از مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز در این تحقیق شرکت کرده و به پرسشنامههای 24 گویهای جاذبههای محیط فروشگاه ملکی (1392) و نیز 18 گویهای رفتار خرید ملکی (1392) پاسخ دادند. پرسشنامههای فوق جهت استفاده در محیط فروشگاههای ورزشی تعدیل و بازنویسی شده و روایی صوری و محتوایی آنها توسط توسط اساتید و صاحبنظران حوزه مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامهها، به ترتیب 91/0= α و 89/0= α محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چند متغیره در سطح معنیداری 01/0≥p انجام گرفت.<br /> <strong>یافتهها</strong><strong>:</strong> نتایج نشان داد، بین جاذبه های محیط فروشگاه و رفتار خرید مشتریان رابطه مثبت (638/0=r) و معنیداری وجود دارد (01/0>p). همچنین بین سه بُعد جاذبههای محیط فروشگاه یعنی بُعد عوامل محیطی (416/0=r)، بُعد عوامل طراحی (613/0=r)، و بُعد عوامل اجتماعی (636/0=r) با رفتار خرید مشتریان رابطه مثبت و معنیداری مشاهده شد (01/0>p). نتایج تحلیل رگرسیونی نیز نشان داد که هر سه متغیر عوامل محیطی، عوامل طراحی و عوامل اجتماعی پیشبین معنیداری برای رفتار خرید مشتریان میباشند (01/0>p). <br /> <strong>نتیجهگیری</strong><strong>:</strong> به طور خلاصه میتوان گفت، ایجاد محیط جذاب در فروشگاه میتواند سبب افزایش رفتارهای همراه با رضایت، اعتماد، تعهد، وفاداری و نهایتاً خرید مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز شود.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_2852_50617ef85707232ff12482aaa1ab7f10.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180220Drawing the scenario of elite sports of Khorasan Razavi province in 1404 horizonتدوین سناریوهای ورزش قهرمانی استان خراسان رضوی در افق 1404168186301510.22124/jsmd.2018.3015FAفرشتهادیب روشندانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدمهدیطالب پوراستاد دانشگاه فردوسی مشهد ـ دانشکده علوم ورزشیحسینپیمانی زاددانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدJournal Article20160618<strong>Objective:</strong> This research discusses future development of elite sports based on national perspective by using strategic management approaches relying on scenario– based planning models. <br /><strong>Methodology: </strong>In this study has been used cross– impact analysis, and scenario-base planning have offered flexible and Comprehensive planning combination in proposing new style in foresight of sports development. Among used innovations, employing of Micmac and Scenario wizard software to cross– impact analysis and creating scenario carts can be mentioned. <br /><strong>Results: </strong>In order to realize the research goals based on drawing the stable guideline of elite sports, first, by monitoring the literature and by using Panel of experts, proceeding forces having an impact on developing championship sports have been derivated. Then. After verification of their validity and durability by experts, in ponded sessions applying structured analysis matrix other has been assessed. Finally, using two key factors, with properties like having impact and uncertainlyEffectiveness and impact<strong>,</strong> the scenario logic is designed and finds scenarios is represented. The result of analyzing factor, derivation of two key factors including backing up of financial supporters and scenarios called "sprint", “relay race”, “high jumping” and “water pit”, than alternative position of them was determined. <br /><strong>Conclusion:</strong> Finally, regarding the scenarios extracted, it is suggested that in the current chaotic and competitive situation, Youth and Sports General Directorate of Khorasan Razavi make long term plans and focus on foresight patterns. Besides, it should be conscious about the likelihood of each scenario by thorough and continuous environmental scanning and capture a comprehensive knowledge of the future by investigating and evaluating each of its strategies in case of happening each scenario and if necessary, it should formulate and replace new strategies<strong>هدف:</strong> این تحقیق با بهرهگیری از رویکردهای مدیریت استراتژیک و برنامهریزی سناریویی، بر پایه سند چشمانداز افق 1404 کشور به بررسی آینده های محتمل پیش روی ورزش قهرمانی استان خراسان رضوی پرداخته است.<br /> <strong>روش شناسی:</strong> در این تحقیق ترکیبی از روشهای تحلیل تاثیر متقابل و سناریونویسی استفاده شده است تا بتواند پیچیدگی و گستردگی موضوع تحقیق را پوشش دهد و مدلی جامع و انعطاف پذیر را استخراج کند. در این تحقیق از نرم افزارهایMICMAC و SCSENARIOWIZARDبرای تحلیل اثرات متقابل متغیرها و تهیه سبد سناریوها استفاده شده است.<br /> <strong>یافته ها:</strong> به منظور تحقق اهداف پژوهش، با مرور ادبیات و با استفاده از پنل خبرگان، نیروهای پیشران تاثیرگذار در توسعه ورزش قهرمانی استخراج شد و پس از تایید روایی و پایایی آن ها، در جلسات پنل خبرگان میزان تاثیرگذاری و تاثیرپذیری هر یک از آنها بر روی یکدیگر به دست آمد. پس از تحلیل ساختاری و استخراج دو عدم قطعیت کلیدی به نام حمایت حامیان مالی و سیاستهای خصوصی سازی، سناریوهای نهایی تدوین و با استفاده از نظرات خبرگان، آیندههای ممکن برای آنها ترسیم گردید.<br /> <strong>نتیجه گیری:</strong> در انتها با توجه به سناریوهای مستخرج پیشنهاد می گردد در شرایط آشوب و پر از رقابت فعلی، اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به مثابه نهادی هوشمند، برنامهریزیهای خود را بلند مدت و با توجه به الگوهای آینده اندیشی و آینده نگاری انجام دهد. همچنین همواره با درصد عوامل محیطی نسبت به وقوع هر یک از سناریوها هشیار بوده و با بررسی و ارزیابی هر یک از استراتژیهای خود در صورت وقوع هر یک از سناریوها، شناخت جامعی از آینده به دست آورد و در صورت لزوم استراتژیهای جدیدی را تدوین و جایگزین نماید.https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3015_50730d4a8c8ff80f1f90f0cb8d4e9dde.pdfدانشگاه گیلانمدیریت و توسعه ورزش2322-48006320180220The Presentation of Sponsoring Consequences Model in Sport: Sponsor Image, Team Attachment, Sponsor Awareness and Purchase Intentionارائۀ مدل پیامدهای حامی گری در تیم فوتبال استقلال: تصویر حامی، وابستگی به تیم، آگاهی از حامی و قصد خرید188204324210.22124/jsmd.2018.3242FAسردارمحمدیاستادیار دانشگاه کردستانمجتبیقاسمی سیانیدانشجوی دکتری دانشگاه کردستانJournal Article20170111<strong>Objective:</strong> The purpose of this study was to investigate the relationship between team achievement and sport involvement in the purchase intention with mediator variables sponsor image, team attachment and sponsor awareness. <br /><strong>Methodology:</strong> The research method was descriptive survey. The statistical population were all fans of Esteghlal team that at least one game from the stadium to watch the team and sample size was determined 420. The Research data were collected to use of questionnaire that was taken from previous research. To analyze the data, was used descriptive statistics (frequency, percentage) and inferential statistics (SEM). <br /><strong>Results</strong>: The findings showed that except paths team achievement to sponsor image, sponsor awareness to purchase intention, and sponsor – team fit to purchase intention, was significant other paths. Among the significant paths, the highest impact, was the path between sport involvement to team attachment and the path team attachment to purchase intention. <br /><strong>Conclusion:</strong> The teams and corporations managers can be increase purchase intention of sponsor products by fans, together and create a positive image of the sponsor as well as the increased dependence fans to their favorite team.<strong>هدف: </strong>هدفاز تحقیق حاضر بررسی رابطه بین موفقیت تیم و درگیرشدن در ورزش با قصد خرید به همراه متغیرهای میانجی تصویر حامی، وابستگی به تیم و آگاهی از حامی در تیم فوتبال استقلال بود.<br /> <strong>روش شناسی:</strong> روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال استقلال بودند که حداقل یکبار بازیهای این تیم را از ورزشگاه تماشا کردهاند و حجم نمونه 420 نفر تعیین شد. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامۀ محقق ساخته جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و استنباطی (تحلیل عاملی تائیدی، مدل معادلات ساختاری) استفاده شد.<br /> <strong>یافتهها:</strong> یافتههای تحقیق نشان داد که به جز مسیرهای موفقیت تیم به تصویر حامی، آگاهی از حامی به قصد خرید و تناسب حامی-تیم به قصد خرید بقیۀ مسیرها معنیدار بودند که از بین مسیرهای معنیدار، مسیر بین درگیر شدن در ورزش در وابستگی به تیم و وابستگی به تیم در قصد خرید دارای بیشترین میزان تاثیر را داشت.<br /> <strong>نتیجه گیری:</strong> مدیران تیمها و شرکتها میتوانند با همکاری هم و با ایجاد تصویر مثبت از حامی و همچنین با افزایش وابستگی هواداران به تیم محبوبشان، قصد خرید محصولات حامی مالی را در هواداران افزایش دهندhttps://jsmd.guilan.ac.ir/article_3242_cf40f0a27c947cccd621f5b3da999683.pdf