TY - JOUR ID - 3244 TI - تحلیل رفتار خرید مصرف‌کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی JO - مدیریت و توسعه ورزش JA - JSMD LA - fa SN - 2322-4800 AU - احمدی, یاسر AU - میرزازاده, زهراسادات AU - عظیم زاده, مرتضی AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران AD - دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد AD - دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 7 IS - 3 SP - 88 EP - 97 KW - برند KW - پوشاک ورزشی KW - خبرگان ورزشی KW - رفتار خرید KW - ویژگی‌های شخصیتی DO - 10.22124/jsmd.2018.3244 N2 - هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر خصوصیات فردی و خصوصیات مختص به برند بر قصد خرید مصرف‌کنندگان و درنهایت طراحی مدل رفتار خرید مصرف‌کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی موجود در بازار ایران است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق، خبرگان ورزشی می‌باشند که با سرشماری به جمع آوری اطلاعات از نمونه تحقیق پرداخته شده است. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه کومار و همکاران (2009) استفاده‌ شده است که روایی مدل و رابطه بین متغیرهای پژوهش با استفاده از روش مدل‏یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان می‌دهند خودپنداری افراد بر گرایش آن‌ها به برندهای خارجی پوشاک ورزشی نقشی ندارد، ولی نیاز به منحصر به‌ فرد بودن بر گرایش افراد به برند مؤثر بوده است، از طرفی گرایش به برند بر هر دو بعد ارزش احساسی و کیفیت درک شده برندهای خارجی پوشاک ورزشی تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهند افزایش گرایش به برند، کیفیت درک شده و ارزش احساسی درک شده توسط مصرف‌کننده باعث افزایش قصد خرید آن‌ها می‌شود. نتیجه‌گیری: تولیدکنندگان داخلی باید برند محصولات خود را توسعه دهند، همچنین فروشندگان پوشاک ورزشی باید اقدام به عرضه برندهای معروف پوشاک ورزشی خارجی در فروشگاه خود نمایند UR - https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3244.html L1 - https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3244_b6fdad20c6274c27f828469ef07901a3.pdf ER -