%0 Journal Article %T طراحی الگوی برندسازی استراتژیک بین‌المللی ورزش کشتی ایران با رویکرد صادرات و ارزآوری %J مدیریت و توسعه ورزش %I دانشگاه گیلان %Z 2322-4800 %A ملک اخلاق, اسماعیل %A بنار, نوشین %A عباسی گرجی, علیرضا %A سعیدی, فاطمه %A هدایتی فر, صبا %D 2022 %\ 07/23/2022 %V 11 %N 2 %P 1-25 %! طراحی الگوی برندسازی استراتژیک بین‌المللی ورزش کشتی ایران با رویکرد صادرات و ارزآوری %K برندسازی استراتژیک %K بین‌المللی‌سازی %K صادرات %K ورزش کشتی %R 10.22124/jsmd.2021.17441.2394 %X هدف: ارائه الگوی برندسازی استراتژیک بین‌المللی ورزش کشتی ایران با رویکرد صادرات و ارزآوری.روش‌شناسی: روش پژوهش از نوع کیفی با ماهیت اکتشافی بوده و در آن از نظریه داده بنیاد استفاده شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه‌های عمیق و ساختاریافته با خبرگان حوزه بین‌المللی ورزش با تکیه بر ورزش کشتی بود. انتخاب افراد و انجام مصاحبه تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. همچنین از روش نمونه‌گیری گلوله برفی جهت انتخاب مصاحبه‌شوندگان استفاده شد و داده‌های حاصل از مصاحبه به روش تئوری‌سازی داده بنیاد، کدگذاری و تجزیه و تحلیل شدند.یافته‌ها: در مجموع 153 کد اولیه از تجزیه و تحلیل 12 مصاحبه بدست آمد. بعد از استخراج کدهای مشابه و پس از بررسی و کنار هم قرار دادن آن‌ها و حذف مفاهیم تکراری، 53 مفهوم اصلی مشخص گردید و سپس در 20 مقوله فرعی قرار گرفتند. کدهای محوری در 7 مقوله اصلی دسته‌بندی شدند. مصادیق و مفاهیم بدست آمده در قالب الگوی پارادایمی شامل شرایط علّی، پدیده اصلی، شرایط مداخله‌گر، شرایط زمینه‌ای و پیامدها قرار گرفتند. نتیجه‌گیری: نتایج در قالب یک مدل کیفی نشان داد که با اتخاذ راهبردهای مناسبی همچون داشتن رویکرد استراتژیک به کشتی، برگزاری لیگ کشتی با کیفیت، بازاریابی جهانی، ایجاد گردشگری ورزشی و تسهیل امکان صادرات و ارزآوری کشتی می‌توان موجب کسب منافع داخلی و ملی، کاهش تنش‌های سیاسی، جلوگیری از تضعیع حقوق کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی و تسهیل در کسب میزبانی رویدادهای جهانی دست یافت. %U https://jsmd.guilan.ac.ir/article_5944_2d76ab3aaacf199d50faee281ffebbdc.pdf