%0 Journal Article %T مدل مدیریت برند منابع انسانی در اماکن ورزشی استان‌های شمال غرب کشور %J مدیریت و توسعه ورزش %I دانشگاه گیلان %Z 2322-4800 %A صالح نیا, داود %A سیدعامری, میرحسن %D 2021 %\ 07/23/2021 %V 10 %N 2 %P 41-50 %! مدل مدیریت برند منابع انسانی در اماکن ورزشی استان‌های شمال غرب کشور %K مدل %K منابع انسانی %K اماکن ورزشی %R 10.22124/jsmd.2021.5033 %X هدف: بهبود برند منابع انسانی و تصویر سازمانی ناشی از آن، کارکنان متعهد را شکل خواهد داد و نهایتا بهبود عملکرد سازمان، سهم بازار و جایگاه رقابتی را منجر خواهد شد. برند و شهرت منابع انسانی از جمله عوامل اصلی شکل‌دهی به مزیت های رقابتی پایدار برای سازمان ها می‌باشد. پژوهشگر در این تحقیق سعی داشته به تدوین مدل مدیریت برند منابع انسانی در اماکن ورزشی شمالغرب کشور بپردازد.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی محسوب می‌شود. روش تحقیق مورد نظر توصیفی از نوع مطالعات علی است که بصورت میدانی به مرحله اجرا درآمد. در پایان این مرحله مدل مدیریت برند منابع انسانی در اماکن ورزشی شمال غرب کشور کشور تدوین شد. جامعه آماری شامل 1267 مدیر و کارکنان اماکن ورزشی (سالن، مجموعه ورزشی، استخر، استادیوم‌ و ...) استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل می‌باشد. روش نمونه‌گیری این تحقیق تصادفی طبقه‌ای بوده و نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان به تعداد 350 تعیین شد. در این تحقیق برای مدل‌سازی و بررسی آن از روش تحلیل مسیر استفاده شد. تجزیه و تحلیل‌ها توسط نرم افزار SPSS صورت پذیرفت. همچنین برای مدل‌سازی مدیریت برند منابع انسانی در اماکن ورزشی شمال غرب کشور از معادلات ساختاری با نرم‌افزار AMOS استفاده شد.یافته‌ها: بر اساس نتایج پژوهش سیاست‌ها، و اقدامات ذیل بر شکل‌گیری برند منابع انسانی تاثیرگذار است:  ارزش پیشنهادی استخدام، ارتباطات برند،  برند کارکنان، برند سازمان و محصولات.نتیجه‌گیری: مدیران اماکن ورزشی برای بهبود وضعیت مدیریتی خود باید به مولفه‌های مدیریت منابع انسانی توجه نمایند. %U