%0 Journal Article %T مقایسه و اولویت‌بندی شاخص‌های مؤثر بر خوشنامی دانشکده‌های علوم ورزشی کشور %J مدیریت و توسعه ورزش %I دانشگاه گیلان %Z 2322-4800 %A ملائی, مینا %A بیرامی جغناب, لیلا %D 2019 %\ 08/06/2019 %V 8 %N 2 %P 23-39 %! مقایسه و اولویت‌بندی شاخص‌های مؤثر بر خوشنامی دانشکده‌های علوم ورزشی کشور %K خوشنامی %K دانشکده علوم ورزشی %K دانشجویان %K خدمات %R 10.22124/jsmd.1970.3549 %X هدف: این پژوهش با هدف مقایسه و اولویت­بندی شاخص­های مؤثر بر خوشنامی دانشکده­های علوم ورزشی کشور انجام شده است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود و جامعۀ آماری پژوهش را تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده­های علوم ورزشی کشور تشکیل دادند که با استفاده از نمونه­گیری تصادفی ساده، تعداد 384 نفر به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها، پرسشنامۀ خوشنامی رسلر (2010) بود. روایی و پایایی پرسشنامه‌ها مورد تائید قرار گرفت. برای تحلیل داده‌ها از نرم افزارهای آماری اس.پی.اس.اس نسخه 24 و لیزرل نسخه 8/8 استفاده شد. یافته‌ها: یافته­ها نشان داد هشت عامل (وجه احساسی، عملکرد مالی، چشم انداز و رهبری، شفافیت اداری، ساختار تیمی، تولیدات و خدمات، منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی) بر خوشنامی دانشکده­های علوم ورزشی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات­ تکمیلی تأثیرگذار هستند که از میان این عوامل، بعد ساختار تیمی بیشترین تأثیر را در خوشنامی دانشکده­های علوم ورزشی داشته است. همچنین دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان و دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سایر دانشگاه­ها در میان دانشجویان از خوشنامی بیشتری برخوردار بودند. نتیجه‌گیری: با توجه به این یافته­ها، به رؤسای دانشکده­های علوم ورزشی تمامی دانشگاه­ها پیشنهاد می­شود جهت افزایش خوشنامی دانشکده­های خود در توسعۀ تمامی ابعاد خود بالاخص محصولات و خدمات، عملکرد مالی، شفافیت اداری، مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی به دلیل پایین­تر بودن میانگین این ابعاد نسبت به سایر عوامل تلاش بیشتری نمایند تا بتوانند دانشجویان دارای رتبه های برتر را جهت ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی جذب نمایند. %U https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3549_e347c72732e0b0a65548df98f7cddf4a.pdf