%0 Journal Article %T طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران %J مدیریت و توسعه ورزش %I دانشگاه گیلان %Z 2322-4800 %A سلطانی, مصطفی %A کارگر, غلامعلی %A کشکر, سارا %A غفوری, فرزاد %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 7 %N 4 %P 42-54 %! طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران %K درآمدزایی %K باشگاه حرفه‌ای %K فوتبال %R 10.22124/jsmd.2019.3251 %X هدف: هدف تحقیق حاضر، طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر، آمیخته اکتشافی بود. جامعه­ی آماری تحقیق حاضر در مطالعه کمی و کیفی شامل کلیه نخبگان آگاه در صنعت فوتبال بود. در بخش کیفی از نمونه‌گیری هدفمند طبقه‌ای و در بخش کمی از نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری اطلاعات در بخش کمی، شامل پرسشنامه محقق‌ساخته بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق حاضر از روش‌های تحلیل محتوا در جهت بررسی مصاحبه‌ها و از روش معادلات ساختاری در جهت بررسی مدل تحقیق استفاده شد. کلیه روند تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق حاضر در غالب نرم افزار SPSS نسخه 22 و نرم افزار PLS انجام گردید. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد فعالیت تجاری، هواداران، رسانه، تبلیغات، درآمد‌ روز مسابقه، سایر و حامیان مالی به ترتیب با ضرایب تاثیر: 352/0، 189/0، 178/0، 169/0، 146/0، 138/0 و 137/0 می‌تواند مهم‏ترین منبع درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال کشور باشد. نتیجه‌گیری: باشگاه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بازاریابی و منابع مختلف درآمدزایی نظیر: فعالیت‌‌های تجاری، هواداران، حق پخش رسانه‌ای، تبلیغات، درآمد روز مسابقه، حامیان مالی و سایر منابع، به منظور تامین نیازهای مالی، توسعه باشگاه‌ و جهت حضور قدرتمند در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، استفاده کنند.   %U https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3251_0eb54bf0816133d7f760e7e9bc0269ed.pdf