%0 Journal Article %T بررسی تأثیر بازاریابی الکترونیک بر پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان‌های ورزشی (مطالعه موردی: پیست‌های اسکی تهران) %J مدیریت و توسعه ورزش %I دانشگاه گیلان %Z 2322-4800 %A قره, محمدعلی %A آنت, زینب %A جمشیدی, امید %D 2018 %\ 10/23/2018 %V 7 %N 3 %P 156-169 %! بررسی تأثیر بازاریابی الکترونیک بر پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان‌های ورزشی (مطالعه موردی: پیست‌های اسکی تهران) %K بازاریابی الکترونیکی %K مدیریت ارتباط با مشتری %K موتورهای جستجو %K شبکه‌های اجتماعی %K وب‌سایت‌ها %R 10.22124/jsmd.2018.3248 %X هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی الکترونیک بر پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در پیست‌های اسکی استان تهران می‌باشد. روش‌شناسی: رویکرد پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی همبستگی است و جامعه آماری آن، شامل کلیۀ کارکنان و کارشناسان و مدیران فدراسیون اسکی و پیست‌های اسکی دیزین، شمشک، توچال و آبعلی و همچنین ورزشکاران و مربیان نخبه ورزش اسکی در استان تهران با تعداد 208 نفر بوده است که با توجه به محدود بودن جامعه از روش کل شمار استفاده شد و نهایتاً تعداد 196 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. جهت ارزیابی داده‌ها و شاخص‌های مدل پژوهش، از پرسشنامه نیکولاس و همکاران (2013) استفاده شد که مشتمل بر 40 گویه بود. برای ارزیابی روایی آن از نظر چند تن از صاحب‌نظران و برای سنجش پایایی، آلفای کرونباخ با ضریب 85/0 برای بازاریابی الکترونیک و 89/0 برای مدیریت ارتباط با مشتری محاسبه ‌شده است و درنهایت، مدل پژوهش با استفاده از تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری LISLER مورد آزمون قرار گرفته است. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان داد که بین ایجاد و ارتقاء وب‌سایت‌ها، بهبود دسترسی از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی با مدیریت ارتباط با مشتری رابطه مثبت و معنی‏داری وجود دارد. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج تحقیق می‌توان گفت که بازاریابی الکترونیک و مؤلفه‌های موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به صورت معناداری بر پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در پیست‌های اسکی استان تهران مؤثر است.   %U https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3248_26f928ae166b270527f3400d559f5f7e.pdf