%0 Journal Article %T رابطه مسئولیت اجتماعی با خوش‌نامی باشگاه‌های بدن‌سازی استان سیستان و بلوچستان %J مدیریت و توسعه ورزش %I دانشگاه گیلان %Z 2322-4800 %A غفرانی, محسن %D 2016 %\ 03/05/2016 %V 4 %N 2 %P 71-81 %! رابطه مسئولیت اجتماعی با خوش‌نامی باشگاه‌های بدن‌سازی استان سیستان و بلوچستان %K مسئولیت اجتماعی %K خوش‌نامی %K باشگاه بدن‌سازی %K ورزشکاران %R %X هدف:  شواهد تجربی نشان می‌دهد، فعالیت­های مسئولیت اجتماعی می‌توانند از طریق تقویت خوش‌نامی پیامدهای مثبتی داشته باشند. لذا هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه مسئولیت اجتماعی با خوش‌نامی باشگاه­های بدن‌سازی استان سیستان و بلوچستان بود. روش‌شناسی: روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه ورزشکاران رشته بدن‌سازی در استان سیستان و بلوچستان تشکیل می‌دادند که بر اساس جدول مورگان 384 نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته مسئولیت اجتماعی و پرسشنامه خوش‌نامی رسلر بود. روایی پرسشنامه‌ها توسط 5 نفر از اعضای هیأت علمی مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (89/0=α) و (93/0= α)، به دست آمد. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، در بخش توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در بخش استنباطی، از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام‌به‌گام استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد، همه ابعاد مسئولیت اجتماعی با خوش‌نامی باشگاه، رابطه مثبت و معنی­داری دارند. همچنین ابعاد قانونی (291/0=β)، اخلاقی (238/0=β)، انسان‌دوستی (206/0 =β) و اقتصادی با (190/0 =β) پیش‌بینی کنندۀ معنی­داری برای خوش‌نامی بودند. نتیجه‌گیری: بنابراین، نیاز است مدیران باشگاه‌های بدن‌سازی توجه بیشتری به مسئولیت­های اجتماعی داشته باشند تا خوش‌نامی باشگاه‌های خود را تضمین کنند. %U https://jsmd.guilan.ac.ir/article_1570_69933ef5b15ef22e3da8959aecfba70b.pdf