@article { author = {Abdavi, Fatemeh and Abdolalinejad, Zahra}, title = {The effect of internet advertising Brand equity (Case Study: Merooj Brand)}, journal = {Sport Management and Development}, volume = {7}, number = {2}, pages = {73-86}, year = {2018}, publisher = {University of Guilan}, issn = {2322-4800}, eissn = {2538-5348}, doi = {10.22124/jsmd.2018.3220}, abstract = {Objective: The aim of this study was Consider how the internet advertising effects on sport brand equity. Methodology: This is a field study and it is descriptive in nature The population was include customers of sport goods brand of Majid in Tabriz that the sample, because of the unlimited population, is inclusive of 348 people based on random sampling. In order to collecting data, the effect of Internet advertising questionnaire Moqimi (1391) and evaluation of brand equity questionnaire based on Aaker (1991) were used. Regression statistical method was used to analyze the data. Results: The results showed that Internet advertising effects on factors of brand equity as perceived quality, brand association, brand loyalty and brand awareness has a significant impact. Conclusion: Managers of companies to promote sport good brand equity should initially identify strengths and weaknesses in their organizations and advertising programs use the Internet as an effective means of communication and advertising}, keywords = {Internet advertising,brand equity,brand associations,perceived quality,brand loyalty}, title_fa = {اثر تبلیغات اینترنتی بر ارزش ویژه برند ورزشی : مطالعه موردی: برند مجید}, abstract_fa = {هدف: هدف از این مقاله بررسی چگونگی تأثیرگذاری تبلیغات اینترنتی بر روی ارزش ویژه برند ورزشی و ابعاد مختلف آن می‌باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر ازلحاظ روش پیمایشی و تحقیقی کاربردی است. جامعه‌ی آماری مشتریان کالای ورزشی برند مجید در  شهر تبریز می‌باشد که نمونه تحقیق به دلیل نامحدود بودن جامعه مشتمل بر 384نفر از مشتریان و به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شد. جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه اثر سنجی تبلیغات اینترنتی مقیمی (1391) و ارزیابی ارزش ویژه برند بر اساس مدل آکر (1991) می‌باشد. از روش آماری رگرسیون برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که تبلیغات اینترنتی بر هر یک از ابعاد ارزش ویژه برند همچون کیفیت ادراک‌شده، تداعی برند، وفاداری به برند و آگاهی از برند تأثیر معنی‌داری دارد. نتیجه گیری: مدیران شرکت‌ها برای ارتقاء ارزش ویژه برند ورزشی ابتدا بایستی نقاط قوت و ضعف برنامه­های تبلیغات را در سازمان خود شناسایی کنند و همچنین از اینترنت به‌عنوان ابزار مؤثری در ارتباطات و تبلیغ استفاده کنند}, keywords_fa = {تبلیغات اینترنتی,ارزش ویژه برند,تداعی برند,کیفیت ادراک‌شده,وفاداری به برند}, url = {https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3220.html}, eprint = {https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3220_d939c5b60273dda56f008ed69ede5f17.pdf} }