بررسی نقش بازارگرایی بر هوشمندی بازار در شرکت‌های ورزشی

مرتضی رضائی صوفی؛ ابوالفضل فراهانی؛ جلال یاراحمدی

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 51-64

چکیده
  هدف: هدف از مطالعة حاضر، تعیین تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار شرکت‌های ورزشی است. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی است و نمونة آماری پژوهش حاضر را 113 نفر از مدیران و مسئولان واحدهای مختلف شرکت­های ورزشی در سراسر کشور که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند، تشکیل می‌دهند.روش‌شناسی: به منظور گردآوری اطلاعات موردنیاز برای متغیر فرهنگ ...  بیشتر

طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر رفتار آتی مشتریان در مجموعه‌های تفریحی‌ورزشی آبی با توجه به کیفیت خدمات

محسن اسمعیلی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ حبیب هنری

دوره 5، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 137-152

چکیده
  هدف: هدف از انجام تحقیق طراحی مدل تأثیر بازارگرایی مراکز ورزشی تفریحی آبی بر رفتار مشتریان با توجه به متغیر میانجی کیفیت خدمات می‌باشد. روش‌شناسی: نوع تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مراکز تفریحی‌ورزشی آبی کشور بوده که 5 مرکز بزرگ به‌صورت هدفمند به‌عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر