رابطه علّی ویژگی‌های دموگرافیک گروه‌های مرجع با فرآیند تصمیم خرید مصرف‌کنندگان ورزشی با روش SEM-PLS

مریم یوسفی پاسکه؛ فرشاد تجاری؛ زینت نیک آئین

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 176-190

https://doi.org/10.22124/jsmd.1970.3443

چکیده
  مقدمه: هدف این پژوهش طراحی مدل ویژگی­های دموگرافیک گروه­های مرجع و تأثیر آن بر فرآیند تصمیم خرید مصرف‌کنندگان ورزشی بود.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه­های استان گیلان بودند که نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. جهت ...  بیشتر

آزمون مدل مفهومی بازاریابی کارآفرینانه در مدیران باشگاه‌های ورزشی تهران

آیه ریزوندی؛ فرشاد تجاری؛ محمد رضا اسماعیلی

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 18-30

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3238

چکیده
  هدف: مطالعه حاضر به منظور تعیین ارتباط علّی بین ماهیت باشگاه، گرایش به بازار، بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد در مدیران باشگاه های ورزشی انجام شده است.روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر جمع‏آوری داده‏ها پیمایشی- همبستگی به شمار می‏آید. در این پژوهش، 700 نفر مدیر باشگاه ورزشی به صورت نمونه‏گیری خوشه‏ای پرسشنامه‏های ...  بیشتر

بررسی نقش مدیریت در بهبود کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران

بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ فرشاد تجاری

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 57-70

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق ازنظر هدف، توسعه­ای و ازنظر ماهیت، اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال در لیگ برتر فوتبال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوری‌شده تعداد 527 نفر بنا بر تعریف عملیاتی هوادار ...  بیشتر