شناسایی و اولویت‌بندی مولفه‌های برندسازی ملی ورزشی ایران

احمد نظری ترشیزی؛ زهراسادات میرزازاده؛ مهدی طالب پور؛ علی بنسبردی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1403، ، صفحه 108-140

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.22521.2711

چکیده
  هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویت‌بندی مولفه های برندسازی ملی ورزشی ایران بود .این پژوهش از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بود که یک پژوهش آمیخته است. ابتدا توسط نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزر به شناسایی شاخصه‌های کشور در برندسازی ملی ورزش پرداخته شد و در مرحله بعدی با روش دیمتل فازی اولویت‌بندی عوامل انجام شد. جامعه آماری این تحقیق ...  بیشتر

تأثیر موقعیت عدم اطمینان برند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در هواداران باشگاه پرسپولیس(مطالعه دانشجویان دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد)

احمد نظری ترشیزی؛ علی بنسبردی؛ محمدرضا معین فرد

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 18-33

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4507

چکیده
  هدف:  پژوهش حاضر با هدف تأثیر موقعیت عدم اطمینان برند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در هواداران باشگاه پرسپولیس به انجام رسید.روش‌شناسی: روش پژوهش شبه تجربی و شامل یک گروه کنترل و 4 گروه آزمایشی بود. جامعه آماری پژوهش 461 دانشجوی دانشکده علوم ورزشی فردوسی مشهد بودند که از این تعداد 100 هوادار تیم پرسپولیس  و به‌عنوان نمونه آماری ...  بیشتر

تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادارک شده و وفاداری مشتریان در باشگاه‌های ورزشی شهر مشهد

جواد فسنقری؛ علی بنسبردی؛ مرضیه رحیمی

دوره 7، شماره 4 ، بهمن 1397، ، صفحه 142-155

https://doi.org/10.22124/jsmd.2019.3257

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش ادارک شده و وفاداری مشتریان در باشگاه­ های ورزشی شهر مشهد می­ باشد.روش‌شناسی: این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل افرادی بود که در باشگاه­ های ورزشی شهر مشهد مشغول به ورزش بودند. روش نمونه­ گیری به صورت خوشه­ ای بوده و جمع­ آوری اطلاعات از ...  بیشتر

شناسایی و تدوین راهبردهای فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران

سیدنصراله سجادی؛ محمد خبیری؛ احسان قائم‌مقامی؛ علی بنسبردی

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1395، ، صفحه 17-33

چکیده
  هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید، تعیین موقعیت راهبردی و تدوین راهبردهای فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران است.روش‌شناسی: تحقیق حاضر توصیفی و در حیطه مطالعات راهبردی است. در این تحقیق ترکیبی از روش­های کیفی و کمی مورد استفاده قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات علاوه بر برگزاری جلسات و مصاحبه با اعضای شورای ...  بیشتر