چارچوب راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور

علیرضا زارع؛ بهزاد ایزدی؛ دنی راشر؛ جیف دیکسون

دوره 12، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 187-209

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.19998.2580

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش تدوین ارائه چارچوب راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور بود. روش‌شناسی: در این پژوهش با بهره گیری از روش ترکیبی ـ اکتشـافی، راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور و مشارکت‌کنندگان مدیران ورزشی کشور بودند. و با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری، آگاهی دهندگان کلیدی )شامل 13نفر) ...  بیشتر

بررسی پاسخ‌ های عصبی روان‌شناختی به راهبرد صحه‌ گذاری و تخفیف در محصولات ورزشی

علی قائدی؛ بهزاد ایزدی؛ محمدرضا قاسمیان مقدم

دوره 11، شماره 4 ، بهمن 1401، ، صفحه 25-39

https://doi.org/10.22124/jsmd.2022.6294

چکیده
  هدف: بازاریابی عصبی دانشی است که می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های ناخودآگاه انسان را مورد بررسی قرار دهد. هدف از تحقیق حاضر بررسی پاسخ‌های عصبی روانشناختی مصرف­کنندگان نسبت به راهبرد صحه‌­گذاری و تخفیف در محصولات ورزشی بود.روش‌شناسی: تحقیق از نظر هدف کاربردی بود و به صورت نیمه تجربی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق دانشجویان ...  بیشتر

چالش‌های ورزش در نظام سیاسی اقلیم کردستان عراق

آکو ابراهیم؛ بهزاد ایزدی؛ علی فقه مجیدی؛ رسول نوروزی سید حسینی

دوره 11، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 65-84

https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.16862.2345

چکیده
  چکیدههدف: ورزش در اقلیم‌های مختلف سیاسی تابع شرایط و وضعیت‌های مختلفی قرار گرفته است. این ویژگی منجر به شکل‌گیری کارکردهای مختلف ورزش در موقعیت های سیاسی شده است. هدف از این تحقیق شناسایی و چارچوب‌بندی چالش‌های ورزش در نظام سیاسی اقلیم کردستان بود.روش‌شناسی: با استفاده از روش کیفی و کاربرد استراتژی موردپژوهی داده‌هایی از طریق ...  بیشتر

تحلیل میزان اهمیت و عملکرد رویکرد بازاریابی ارتباطی در مجموعه‌های ورزشی بر اساس رویکرد IPA

بهزاد ایزدی؛ ادریس رادی

دوره 7، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 140-153

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.3247

چکیده
  هدف: بازاریابی ارتباطی از رویکردهای مهم بازاریابی است که بیانگر موفقیت یا شکست سازمان در ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است. در همین راستا، این تحقیق با هدف تحلیل میزان اهمیت و عملکرد رویکرد بازاریابی ارتباطی در مجموعه­های ورزشی مورد پژوهش قرار گرفت.روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع تحلیلی بود. جامعه آماری شامل عوامل اجرایی مجموعه‌های ...  بیشتر

ارائه مدل رابطه هم هویتی و عزت‌نفس جمعی هواداران ورزش فوتبال بر مبنای رسانه‌های اجتماعی

بهزاد ایزدی؛ هیوا بادزهره

دوره 6، شماره 3 ، اسفند 1396، ، صفحه 180-199

https://doi.org/10.22124/jsmd.2018.2850

چکیده
  هدف: تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت می­باشد علیرغم حضور در بازی‌ها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانه­های اجتماعی برای ارتباط با تیم‌های مورد علاقه خود استفاده می­کنند که منجر به هم هویتی و عزت‌نفس بیشتر آن‌ها می­شود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزت‌نفس ...  بیشتر

بررسی نقش مدیریت در بهبود کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران

بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزه‌چیان؛ فرشاد تجاری

دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 57-70

چکیده
  هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق ازنظر هدف، توسعه­ای و ازنظر ماهیت، اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال در لیگ برتر فوتبال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوری‌شده تعداد 527 نفر بنا بر تعریف عملیاتی هوادار ...  بیشتر

نقش اقدامات مدیریت خطر در کاهش دادخواهی‌ها در استخرهای شهر تهران

هاشم کوزه‌چیان؛ بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا سلیمانی

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 61-76

چکیده
  چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش مدیریت خطر در کاهش دادخواهی‌ها در استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بود.روش‌شناسی: جامعۀ آماری این تحقیق 310 نفر از مدیران استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بودند که از میان آن‌ها 119 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود و ابزار مورد استفاده، ...  بیشتر