علیرضا زارع؛ بهزاد ایزدی؛ دنی راشر؛ جیف دیکسون
چکیده
هدف: هدف این پژوهش تدوین ارائه چارچوب راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور بود. روششناسی: در این پژوهش با بهره گیری از روش ترکیبی ـ اکتشـافی، راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور و مشارکتکنندگان مدیران ورزشی کشور بودند. و با بهرهگیری از روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری، آگاهی دهندگان کلیدی )شامل 13نفر) ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش تدوین ارائه چارچوب راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور بود. روششناسی: در این پژوهش با بهره گیری از روش ترکیبی ـ اکتشـافی، راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور و مشارکتکنندگان مدیران ورزشی کشور بودند. و با بهرهگیری از روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری، آگاهی دهندگان کلیدی )شامل 13نفر) برای شناسایی چارچوب مدل دیپلماسی اقتصادی انتخاب شده اند و با آنها مصاحبه به عمل آمده است .ابزار مورد استفاده برای شناسایی عوامل مدل دیپلماسی اقتصادی، مصاحبه نیمه ساختمند) با گروههای کانونی (و مطالعه اسناد بوده است. برای تأمین روایی و پایایی مطالعه از روش ارزیابی لینوکلن و گوبا استفاده گردید. و با روش الگوسازی ساختاری ـ تفسیری، الگـوی نهـایی ارائـه شد. یافتهها: الگوی به دست آمده در مجموع شامل 22 مؤلفه به عنوان راهبردهای کلان دیپلماسی اقتصادی در ورزش کشور در سـه مرحلـه اقتصاد اجتماعی، تسلط ساختاری و ترفیع اهداف بود.نتیجهگیری: جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول به یک سند مشخص برای دیپلماسی اقتصادی نیاز دارد. در این خصوص، باید توجه شود که توفیق دیپلماسی اقتصادی مستلزم یک چشم انداز مناسب از منافع ملی در سطوح منطقه ای و جهانی است. واژههای کلیدی: توسعه، راهبرد، کلان، دیپلماسی اقتصادی، ورزش.
علی قائدی؛ بهزاد ایزدی؛ محمدرضا قاسمیان مقدم
چکیده
هدف: بازاریابی عصبی دانشی است که میتواند تصمیمگیریها و فعالیتهای ناخودآگاه انسان را مورد بررسی قرار دهد. هدف از تحقیق حاضر بررسی پاسخهای عصبی روانشناختی مصرفکنندگان نسبت به راهبرد صحهگذاری و تخفیف در محصولات ورزشی بود.روششناسی: تحقیق از نظر هدف کاربردی بود و به صورت نیمه تجربی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق دانشجویان ...
بیشتر
هدف: بازاریابی عصبی دانشی است که میتواند تصمیمگیریها و فعالیتهای ناخودآگاه انسان را مورد بررسی قرار دهد. هدف از تحقیق حاضر بررسی پاسخهای عصبی روانشناختی مصرفکنندگان نسبت به راهبرد صحهگذاری و تخفیف در محصولات ورزشی بود.روششناسی: تحقیق از نظر هدف کاربردی بود و به صورت نیمه تجربی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق دانشجویان رشته تربیتبدنی در محدوده سنی 25 تا 35 سال بودند که تعداد 40 نفر داوطلب (20 زن و 20 مرد) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. به منظور تهیه ابزار تحقیق تصاویر متناسب با دو استراتژی صحهگذاری و تخفیف تهیه و روایی تصاویر توسط 10 نفر از متخصصان بازاریابی ورزشی تأیید شد. از دستگاه الکتروآنسفالوگرافی Enobio، 20 کاناله برای ثبت امواج و شکل های خودارزیابی برای سنجش انگیختگی و لذت استفاده شد. با نگرش به نقش لوب فرونتال در توجه، موج آلفا و بتا در این ناحیه از مغز توسط کانالهای F3، F4 و FZ بررسی شد. به منظور استخراج داده ها از نرمافزار Matlab 2013 b و برای تجزیهوتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون فریدمن و یومن ویتنی با نرمافزار Spss 22 استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که میزان تغییرات امواج آلفا و بتا در راهبرد صحهگذاری کمتر از راهبرد تخفیف است و این راهبرد درگیری بیشتری در ناحیه فرونتال مغزی که مرتبط با توجه است، ایجاد میکند.نتیجهگیری: با توجه به تأثیر بیشتر راهبرد صحه گذاری بر پاسخهای عصبی روانشناختی مصرفکنندگان در مقایسه با راهبرد تخفیف، میتوان به وسیله آن زمینه ترغیب بیشتر مصرفکنندگان به استفاده از محصولات ورزشی را فراهم نمود.
آکو ابراهیم؛ بهزاد ایزدی؛ علی فقه مجیدی؛ رسول نوروزی سید حسینی
چکیده
چکیدههدف: ورزش در اقلیمهای مختلف سیاسی تابع شرایط و وضعیتهای مختلفی قرار گرفته است. این ویژگی منجر به شکلگیری کارکردهای مختلف ورزش در موقعیت های سیاسی شده است. هدف از این تحقیق شناسایی و چارچوببندی چالشهای ورزش در نظام سیاسی اقلیم کردستان بود.روششناسی: با استفاده از روش کیفی و کاربرد استراتژی موردپژوهی دادههایی از طریق ...
بیشتر
چکیدههدف: ورزش در اقلیمهای مختلف سیاسی تابع شرایط و وضعیتهای مختلفی قرار گرفته است. این ویژگی منجر به شکلگیری کارکردهای مختلف ورزش در موقعیت های سیاسی شده است. هدف از این تحقیق شناسایی و چارچوببندی چالشهای ورزش در نظام سیاسی اقلیم کردستان بود.روششناسی: با استفاده از روش کیفی و کاربرد استراتژی موردپژوهی دادههایی از طریق مصاحبه جمعآوری شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل مضامین استفاده شد. مشارکتکنندگان در تحقیق 35 نفر از صاحبنظران در حوزه سیاست ورزش بودند. یافتهها: نتایج نشان داد 9 مقوله مرجعیتهای تصمیمگیری، سیستم طبقهبندی، سازمان فراورزش، بازیگران ورزشی، حمایت مالی، مسابقات ملی و منطقهای، مدیریت و تحقیقات علمی، استعدادیابی و رسانهها وجود دارد که در 3 مضمون اصلی شامل "سیال بودن ساختار ورزش" "پیشبرد ورزش به شکل سلیقهای" و "استفاده ابزاری از سیستم ورزشی توسط احزاب سیاسی"، چالشهای ورزش در نظام سیاسی اقلیم کردستان عراق را تعیین کردند.نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش میتوان گفت چالشهای ورزش در نظام سیاسی اقلیم کردستان از پیچیدگیی و گستردگی زیادی برخوردار است. از این رو چارچوب مفهومی ارائه شده در این پژوهش میتواند به درک جامع و نظاممند این چالشها توسط تصمیمگیران کمک نماید.واژههای کلیدی: نظام ورزش، معضلات سیاسی، سیاست ورزشی، ایالت کردستان عراق
بهزاد ایزدی؛ ادریس رادی
چکیده
هدف: بازاریابی ارتباطی از رویکردهای مهم بازاریابی است که بیانگر موفقیت یا شکست سازمان در ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است. در همین راستا، این تحقیق با هدف تحلیل میزان اهمیت و عملکرد رویکرد بازاریابی ارتباطی در مجموعههای ورزشی مورد پژوهش قرار گرفت.روششناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع تحلیلی بود. جامعه آماری شامل عوامل اجرایی مجموعههای ...
بیشتر
هدف: بازاریابی ارتباطی از رویکردهای مهم بازاریابی است که بیانگر موفقیت یا شکست سازمان در ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است. در همین راستا، این تحقیق با هدف تحلیل میزان اهمیت و عملکرد رویکرد بازاریابی ارتباطی در مجموعههای ورزشی مورد پژوهش قرار گرفت.روششناسی: روش تحقیق توصیفی از نوع تحلیلی بود. جامعه آماری شامل عوامل اجرایی مجموعههای ورزشی استان کردستان بود که تعداد 243 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. از پرسشنامه دلن (2006) با 19 گویه برای گردآوری دادهها استفاده گردید. از آزمون تی همبسته برای مقایسه میزان اهمیت و عملکرد بازاریابی ارتباطی و مؤلفههای آن استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که بین درک عوامل اجرایی از میزان اهمیت و عملکرد بازاریابی ارتباطی تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین بین مؤلفههای ارتباط با مشتری، کیفیت خدمات و حفظ مشتریان در دو وضعیت اهمیت و عملکرد تفاوت معنیدار وجود دارد.نتیجهگیری: بکارگیری تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی در مجموعههای ورزشی در بلندمدت میتواند باعث رضایتمندی مشتریان و وفاداری آنان گردد و با حفظ مشتریان موجود منجر به سودآوری مجموعههای ورزشی شود.
بهزاد ایزدی؛ هیوا بادزهره
چکیده
هدف: تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت میباشد علیرغم حضور در بازیها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با تیمهای مورد علاقه خود استفاده میکنند که منجر به هم هویتی و عزتنفس بیشتر آنها میشود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزتنفس ...
بیشتر
هدف: تماشاگر ورزشی بودن یکی از علایق افراد برای گذران اوقات فراغت میباشد علیرغم حضور در بازیها، هواداران ورزشی از انواع گوناگونی از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با تیمهای مورد علاقه خود استفاده میکنند که منجر به هم هویتی و عزتنفس بیشتر آنها میشود بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل رابطه هویت و عزتنفس جمعی هواداران ورزش فوتبال بر مبنای رسانههای اجتماعی بود.روششناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود که گردآوری دادهها بهصورت میدانی و از طریق پرسشنامه صورت گرفته است. جامعه آماری شامل هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در بازی این تیم با تیم لخویا قطر میباشد که تعداد 248 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. از مدلسازی معادلات ساختاری جهت آزمون فرضیهها و طراحی مدل استفاده گردید.یافتهها: یافتههای حاصل از این پژوهش نشان داد که استفاده از رسانههای اجتماعی تأثیر مثبتی و معناداری بر متغیر تعیین هویت هواداران دارد (88/0=β). همچنین مطابق نتایج، تعیین هویت هواداران بر عزتنفس جمعی آنان تأثیر مثبت و معنیداری دارد (03/1=β).نتیجهگیری: هواداران ورزشی از رسانههای اجتماعی برای دستیابی و حفظ هویت اجتماعی مثبت از طریق تمایز بین تیمهای رقیب و مدیریت احساسات و عزتنفس خود بهواسطه ارتباط با یک تیم موفق استفاده میکنند.
بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ هاشم کوزهچیان؛ فرشاد تجاری
دوره 4، شماره 2 ، آذر 1394، ، صفحه 57-70
چکیده
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روششناسی: روش تحقیق ازنظر هدف، توسعهای و ازنظر ماهیت، اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال در لیگ برتر فوتبال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوریشده تعداد 527 نفر بنا بر تعریف عملیاتی هوادار ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روششناسی: روش تحقیق ازنظر هدف، توسعهای و ازنظر ماهیت، اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال در لیگ برتر فوتبال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوریشده تعداد 527 نفر بنا بر تعریف عملیاتی هوادار که میانگین حضورشان بالاتر از 8 بازی در یکفصل برای تیم موردعلاقه آنها بود بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از آمار توصیفی و استنباطی شامل کولموگروف- اسمیرنف، همبستگی پیرسون، رگرسیون و معادلات ساختاری برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد که متغیر مدیریت ارتباط با هواداران پیشبینی کننده معنیداری برای کیفیت ارتباط در لیگ برتر فوتبال است (648/0=r2، 001/0=P، 045/966=525، 1 F). همچنین، کیفیت خدمات (405/0) و مدیریت دانش (536/0) تأثیر مثبت و معنیداری بهصورت مستقیم بر کیفیت ارتباط با هواداران دارد. نتیجهگیری: نتایج مطالعه بر این مسئله تأکید میکند که حمایت سازمانی از طریق تأثیرگذاری بر کیفیت خدمات و مدیریت دانش میتواند موجب بهبود کیفیت ارتباط بین باشگاهها و هواداران شود.
هاشم کوزهچیان؛ بهزاد ایزدی؛ محمد احسانی؛ سعید صادقی بروجردی؛ رضا سلیمانی
دوره 2، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 61-76
چکیده
چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش مدیریت خطر در کاهش دادخواهیها در استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بود.روششناسی: جامعۀ آماری این تحقیق 310 نفر از مدیران استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بودند که از میان آنها 119 نفر به روش نمونهگیری تصادفی به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود و ابزار مورد استفاده، ...
بیشتر
چکیدههدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش مدیریت خطر در کاهش دادخواهیها در استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بود.روششناسی: جامعۀ آماری این تحقیق 310 نفر از مدیران استخرهای عمومی و خصوصی شهر تهران بودند که از میان آنها 119 نفر به روش نمونهگیری تصادفی به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود و ابزار مورد استفاده، دو پرسشنامه بود که پرسشنامه اول متغیرهای عینی را اندازه گیری می کرد و دیگری مربوط به مراحل مدیریت خطر بود. روایی پرسشنامه با نظر استادان مجرب و اعتبار آن به روش آلفای کرونباخ 85/0 تعیین شد. اطلاعات مورد نیاز بهصورت حضوری در محل فعالیت مدیران استخرها جمعآوری شد و از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون ttest برای بررسی رابطه و مقایسه میزان وقوع حوادث در استخرهای عمومی و خصوصی استفاده شده است.یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که بین تجربه و عملیات مدیریت خطر رابطۀ معنیداری وجود ندارد. البته بین میزان وقوع حوادث در استخرها و دادخواهیها رابطۀ معنیداری مشاهده شد. همچنین نتایج نشان داد که رابطه معنیداری بین میزان دادخواهیها و عملیات مدیریت خطر در استخرها وجود دارد.نتیجهگیری: بهکارگیری اقدامات مدیریت خطر در استخرها میتواند میزان وقوع حوادث و دادخواهیها را کاهش دهد و محیطی امن را برای استفادهکنندگان از این اماکن فراهم کند.واژههای کلیدی: مدیریت خطر، دادخواهی، استخر.